Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Byggledare inom arbetsmiljö till myndighetskund i Stockholm
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Byggledare Civilingenjör Arbetsmiljösamordnare
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en Byggledare inom arbetsmiljö till ett stort infrastrukturprojekt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-08-18 och pågå till och med 2028-12-29. 

Om uppdraget Projektet är i en fas där tunnlar och stationsutrymmen håller på att spränga ut och så småningom ska arbete med installationer och spår påbörjas. Projektet är indelat i tredelprojekt, varav delprojektet i Solna behöver en byggledare med inriktning arbetsmiljö. Projektkontoret ligger i Arenastaden. Projektet har behov av att stärka upp sin arbetsmiljöorganisation med en byggledare arbetsmiljö som stöttar byggledningen och följer upp arbetsmiljöarbetet med entreprenören.

I rollen som byggledare inom arbetsmiljö kommer du att bl.a. ansvara för: Följa upp att projektet och entreprenörer följer överenskomna arbetssätt, beställarkrav, lag och författning, Bistå projektledare och övriga byggledare i arbetsmiljöfrågor.

Exempel på arbetsuppgifter - Följa upp att projektet och entreprenörer följer överenskomna arbetssätt, beställarkrav, lag och författning. - Bistå projektledare och övriga byggledare i arbetsmiljöfrågor. - Protokollföra och dokumentera arbetsmiljörelaterade möten. - Granska entreprenörens underlag för arbetsberedningar och säkerställa att dessa uppfylls utifrån en arbetsmiljösynpunkt. - Uppföljning av entreprenörens systematiska arbetsmiljöarbete med till exempel ventilationsplan- och brandskydd under byggtid. - Delta som observatör på skyddsronder med rätt att föreslå åtgärder. - Ansvara för erfarenhetsåterföring från inträffade och utredda olyckor och tillbud. - Se till att projektet arbetar aktivt för att nå förvaltningens arbetsmiljömål. - Stickprovsmässigt kontrollera och säkerställa att entreprenörens egenkontroll avseende arbetsmiljö genomförs.

Övrigt: Start: 2025-08-18 Slut: 2028-12-29 Omfattning: 100 % Placering:  Bakgrundskontroll:  Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.

Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Minst högskole- eller civilingenjör med inriktning arbetsmiljö, byggteknik och/eller samhällsbyggnad. - Dokumenterad Bas-P och Bas-U-utbildning (minst 16h). - Minst tre (3) års erfarenhet av arbetsmiljöarbete i infrastruktur- och/eller byggprojekt i Sverige (minst ca 50 miljoner i projektsumma). - Minst tre (3) års erfarenhet som arbetsmiljösamordnare och/eller Bas-U (handläggare och/eller kontaktperson) i infrastrukturprojekt (minst 50 miljoner i projektsumma). - Minst tre (3) års erfarenhet av att hantera arbetsmiljöfrågor mellan beställare och entreprenörer i infrastruktur- och/eller byggprojekt (minst ca 50 miljoner i projektsumma). - Minst tre (3) års erfarenhet av att ha arbetat med arbetsmiljösamordning i minst två (2) infrastrukturprojekt (minst ca 50 miljoner i projektsumma). Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Erfarenhet från minst ett (1) projekt (projekttid minst ett år) där engelska har använts i den dagliga kommunikationen som talspråk. - Erfarenhet från minst ett (1) tidigare uppdrag och/eller genomförda kurser/utbildningar, bifoga kursintyg.

Önskade personliga egenskaper: - Driven, kommunikativ och självgående.  - God svenska är en förutsättning, men även bra kunskaper i engelska då entreprenören till stor del är engelsktalande. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected].

Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk