Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlingsledare till offentlig kund i centrala Stockholm
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Upphandlingschef
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning:

Du ska ansvara för att leda och samordna komplexa upphandlings-uppdrag kopplade till produkter och tjänster

I dina uppdrag ingår i huvudsak:

  • Att ansvara för hela processen för upphandling från samordning av kravställning utifrån behovsbeskrivningar, upphandlingsunderlag och implementation av tecknade avtal. Konsulten agerar på ett professionellt och rådgivande sätt, samt samordnar involverade intressenter såsom bland andra produktägare (intern beställare) och kravställare
  • Att upprätta upphandlingsstrategier, tidsplaner, roll- och ansvarsfördelningar .
  • Att kunna rekommendera och utforma olika upphandlingsförfarande och utvärderingsmodeller.
  • Att ha god kunskap om inköp av produkter och tjänster inom it-området.
  • Att sammanställa information från och vara kontaktyta gentemot interna beställare och kravställare.
  • Att pedagogiskt presentera uppdragens status, framsteg, utmaningar och ge rekommendationer till It-inköps beslut.
  • Att föra dialoger och leda förhandlingar med externa leverantörer, såväl befintliga som potentiella.
  • Att kontinuerligt rapportera uppdragens progress till uppdragsgivaren enligt överenskommelse.

Skallkrav:

  • Minst ha fyra (4) års dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar (inklusive framtagning av upphandlingsdokumentation) inom ramen för LOU och/eller LUFS inom offentlig verksamhet, varav minst tre (3) år ska avse upphandlingar inom it-området
  • Dokumenterad erfarenhet av förhandling med leverantör(er) under minst ett (1) uppdrag inom de senaste tre (3) åren.
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
  • Juridisk kompetens.

Börkrav:

  • Erfarenhet av att ha arbetat inom säkerhetsklassad verksamhet.
  • Erfarenhet av arbete inom den offentliga sektorn.
  • Tidigare erfarenhet av rättsvårdande myndighet.
  • Tidigare erfarenhet av kategoristyrning.
  • Genomfört upphandlingar av juridiska tjänster.
  • Erfarenhet av att arbete med Kommers.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk