Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vi söker supporttekniker till vår servicedesk inom Sydnärkes IT-förvaltning
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Supporttekniker
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd och 19 förvaltningar, 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar support, drift och utveckling i samtliga verksamheter. Vi är en viktig del av en förändringsresa i en spännande vardag där digitalisering av kommunernas processer kommer bli en viktig del där IT-förvaltningen ger förutsättningar och skapar möjligheter. Sydnärkes IT-förvaltning består idag av 18 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker tre engagerade och serviceinriktade supporttekniker till uppstarten av vår servicedesk. Servicedesken är idag outsourcad men kommer tas tillbaka och drivas inom förvaltningen i projektform under tre år. Vi söker dig som vill vara med oss på denna resa! Som en del av vårt supportteam är du den första kontaktpunkten för våra användare och spelar en nyckelroll i att säkerställa att deras IT-relaterade problem hanteras snabbt och professionellt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: • ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem • utföra grundläggande felsökning av hårdvara, mjukvara, nätverk, skrivare och andra IT-relaterade problem • hjälpa användare med kontohantering, lösenordsåterställning, behörigheter, installationer och konfigurationer av programvara • dokumentera lösningar och arbetsflöden i kunskapsdatabasen för att bidra till en effektivare support och kunskapsdelning inom teamet • säkerställa att ärenden följs upp och avslutas inom överenskomna tidsramar • kommunicera tydligt med användare om status och lösningar • arbeta nära andra IT-funktioner, exempelvis andra supportnivåer, drift och systemförvaltning, för att säkerställa en helhetslösning för användarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • slutförd gymnasial utbildning inom IT eller erfarenhet av arbete inom servicedesk som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • B körkort och kan/får köra bil • goda kunskaper i svenska, tal och skrift • goda kunskaper i engelska. Vi ser det som meriterande om du har: • erfarenhet av arbete i servicedesk eller liknande supportroll inom IT-området • kunskap om ITIL eller liknande ramverk • erfarenhet av ärendehanteringssystem • eftergymnasial utbildning inom IT-området • kunskap inom kontohantering, klient- och MDM-hantering och skrivare • kunskap av Microsoft 365. Du är en person som är ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd. Du är dessutom självgående och har ett strukturerat och analytiskt arbetssätt. Vi förutsätter att du ser möjligheter istället för hinder och gärna delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor. Du har ett kundfokus och god kommunikativ förmåga med en vilja till ständig förbättring. Då uppdraget innefattar relationsbyggande arbete behöver du kunna kommunicera både i tal och i skrift med våra användare och ha ett stort tålamod. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för att hjälpa andra och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 3
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
15 maj
Innesäljare Kundrådgivare Supporttekniker Teknisk support Telefonförsäljare Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
28 maj
IT-tekniker Systemerare System Lead Produktägare IT-specialist Apputvecklare Systemansvarig Objektledare IT Product Manager Produkttekniker Objektspecialist Systemförvaltare IT-systemtekniker IT-systemansvarig Applikationsexpert IT-systemspecialist IT-systemförvaltare Applikationsingenjör Applikationstekniker Applikationsförvaltare Applikationsspecialist IT-systemadministratör Systemförvaltningsledare Teknisk systemförvaltare Learning Development Specialist
Igår
Supporttekniker Servicedesktekniker
Idag