Arbetsbeskrivning
Pops Academy består av tre grundskolor från årskurs 4 till 9. Skolorna delar filosofin att musik och kreativitet ger goda förutsättningar för lärande och utveckling. Musik, sång och dans kombineras med kvalitativ undervisning, studiero och tydliga strukturer. Pops Academy finns i Stockholm, Umeå och Örebro och är en del av AcadeMedias grundskolor.
Elevstödjare till Pops Academy
Pops Academy Östermalm är en 4-9 skola belägen i centrala Stockholm. Vi har akademisk kvalitet som ett prioriterat område i kombination med kreativitet och en musikprofil. Genom att förena hög akademisk kvalitet, musik och kreativitet hjälper vi våra elever att nå sin fulla potential.
Anser du att dessa delar har en självklar plats i modern utbildning, då är Pops Academy Östermalm rätt plats för dig.
Skolan har sedan snart tre år tillbaka en ny skolledning, utökning av specialpedagog och skolsköterska samt legitimerade lärare i alla ämnen.
Om tjänsten
Vi söker en elevstödjare till elever på mellanstadiet. I tjänsten ingår att stötta elev/elever inom ramen för ordinarie undervisning i klassrummet samt även i skolans särskilda undervisningsgrupp.
I tjänsten ingår ingen huvudsakligt ansvar för undervisning, dock samverkan med undervisande lärare. Tjänsten är tidsbegränsad om ett år. Sysselsättningsgrad är 85%. Samverkan mellan skola och hem ingår, genom daglig kontakt med vårdnadshavare.
Hos oss får du arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor som tillsammans med eleverna hittar nya vägar att lära och förstå sin omvärld och där digitalisering är en naturlig del av lärandet.
Kvalifikationer
Erfarenhet av arbete i skola och att du kan lämna goda referenser från tidigare arbete med barn/elever som visar att du kan omsätta dina kunskaper i praktiken är mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga lämplighet.
Kunskap om olika funktionsvariationer/funktionsnedsättningar och förståelse för hur funktionsförmåga och omgivning samspelar dvs vad funktionsvariationer som ex. ADHD, autism, språkstörning, koncentrationssvårigheter kan innebära för en person i relation till omgivningen och hur omgivningen behöver anpassas för att minimera svårigheter och öka funktionsförmågan.
Kunskap om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik i både teori och praktik. - uppdragsmedvetenhet där målet alltid är att varje elev ska nå så långt som möjligt i sitt lärande.
Du
• är väl insatt i Lgr 22 och andra relevanta styrdokument
• tar initiativ och kommer med förslag på hur vi kan lyfta och utveckla undervisningen i vår särskilda undervisningsgrupp på vår skola
• är en driven, självgående och flexibel
• är en trygg och tydlig ledare med elevernas måluppfyllelse i fokus
• brinner för att möta eleverna i deras utveckling
• har förmåga att engagera andra, samverka tillsammans med andra lärare
• god förmåga och är trygg att kommunicera med både vårdnadshavare och elever
• god digital kompetens
Om skolan
Pops Academy består av tre grundskolor från årskurs 4-9. Skolorna delar filosofin att musik och kreativitet ger goda förutsättningar för lärande och utveckling. Skolorna samverkar med gemensamma konferensdagar och ämnesforum. Musik kombineras med kvalitativ undervisning, studiero och tydliga strukturer. Pops Academy finns i Stockholm, Umeå och Örebro och är en del av Academedias grundskolor.
Skolan är centralt belägen på Valhallavägen i Stockholm med goda kommunikationer via både buss och tunnelbana.
Övrigt
Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om du vill veta mer om Pops Academy kan du gå in på vår hemsida www.popsacademy.se
Fakta om tjänsten
Sysselsättningsgrad: 85 %
Antal tjänster: 1
Tillträde: den 12 augusti 2025
Lön: månadslön, individuell lönesättning
Tjänst: tidsbegränsad tjänst till juni 2026 eller enligt överenskommelse
Kontakt:
Joanna Forslund (rektor)
Ellinor Lehman (biträdande rektor)
[email protected]