Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Vi söker nu senior supporttekniker till en myndighet med ett samhällsbärande uppdrag inom infrastruktur.
Du blir en viktig del i IT-supportteamet och arbetar med både incidenthantering och beställningar, samt bidrar till att upprätthålla hög teknisk standard och tillgänglighet.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att:
- Ta emot och lösa incidenter och beställningar enligt SLA/OLA
- Agera dispatcher och vidareförmedla ärenden till rätt grupper
- Installera och felsöka både hård- och mjukvara
- Hantera enklare paketeringar och programvaruutskick
- Administrera användarkonton och behörigheter
- Dokumentera rutiner och lösningar i kunskapsdatabasen
- Stötta vid interna och externa livesändningar
Din kompetensprofil
För att lyckas i uppdraget ser vi gärna att du har:
- Minst 5 års erfarenhet inom IT-support
- Utbildning inom IT t.ex.
NTI-gymnasiet eller KY-utbildning alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker
- Mycket goda kunskaper i Active Directory
- 1 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Förmåga att arbeta strukturerat och dokumentera lösningar
- Vana att arbeta utifrån SLA/OLA
- God samarbetsförmåga och servicekänsla
- Flytande svenska i tal och skrift
Om uppdraget
Placering: Sundbyberg (100 % på plats Resor inom Sverige: Kan förekomma till andra kontor Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs Omfattning: 100% Startdatum: 30 augusti 2025 Uppdragslängd: 12 månader, med option på förlängning (2+1+1 år)