Tre IT-supporttekniker till samhällsviktig verksamhet
- Sundbyberg
Vi söker nu
tre erfarna IT-supporttekniker till ett längre uppdrag inom en samhällskritisk verksamhet.
Här får du en viktig roll i att säkerställa en stabil och tillgänglig IT-miljö för användare över hela landet.
IT-supporten behöver förstärkas då en tidigare kollega avslutar sitt uppdrag och behovet av resurser ökar. I rollen arbetar du främst med att ta emot, klassificera och lösa incidenter samt hantera beställningar. Du kommer även arbeta med installation och felsökning av både hårdvara och mjukvara. Arbetet sker i nära samarbete med andra tekniker och specialister.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantering av ärenden i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow)
Korrekt klassificering, prioritering och uppföljning av inkommande ärenden
Felsökning och installation av klienter, skrivare och annan kringutrustning
Utskick av programvaror samt enklare paketeringar
Behörighetsadministration och hantering av användarkonton i Active Directory
Agera dispatcher - skicka ärenden vidare till rätt team vid behov
Dokumentera lösningar och uppdatera kunskapsdatabasen
Teknisk support vid interna och externa livesändningar
Startdatum: 2025-08-30
Slutdatum: 2026-08-30
Omfattning: Heltid (100 %)
Placeringsort: Sundbyberg
Resor: Kan förekomma till andra kontor inom Sverige
Säkerhet: Uppdraget kräver godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll
För att vara aktuell för uppdraget krävs att nedanstående krav uppfylls:
Utbildning inom IT (exempelvis NTI-gymnasiet, YH/KY)
eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som support- eller klienttekniker.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 8 åren i rollen som IT-supporttekniker.
Minst 2 års erfarenhet av arbete med Active Directory.
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem.
Rekryteringsprocessen
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.
På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida.
Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström ([email protected])
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder.
I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet.
Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären.
Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling.
Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
INDTECH