Hässlehem Ab söker en fastighetsförvaltare med projektledningsförmåga. Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna med inriktning mot lokalhyresgäster, och är van beställare i projekt? Då kan detta vara möjligheten för dig!
Om företaget
Hos Hässlehem strävar vi efter att vara mer än bara ett fastighetsbolag. Vår vision är att skapa en kommun som lever och utvecklas. Vi tar vårt uppdrag ett steg längre genom att skapa livskvalitet för våra hyresgäster. Vi söker nu en Fastighetsförvaltare som delar vår vision och entusiasm för att göra skillnad. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som Fastighetsförvaltare på Hässlehem AB kommer du att spela en central roll i att upprätthålla och förbättra våra fastigheter. Du ansvarar för att tillgodose trivseln hos våra hyresgäster. Vi har även ett lokalbestånd med omsorgsfastigheter, detta innebär att du kommer att arbeta i nära samarbete med tekniska förvaltningen och omsorgsförvaltningen i frågor kring lokalanpassningar, myndighetskrav och underhållsåtgärder.
Utöver detta kommer du att ha ansvar för planering och ekonomisk uppföljning av renoveringar, skador och underhåll. Samarbetet med vår driftpersonal, fastighetstekniker och de egna hantverkarna kommer att vara en viktig del av din vardag för att säkerställa en kvalitativ och effektiv fastighetsförvaltning. Du är också relationskapande och har lätt att hantera externa leverantörer och andra avtalsparter både i skrift och tal.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Svara på hyresgästernas önskemål kring renoveringsfrågor och lokalanpassningar.
- Underhållsplanering i form av inventering, kalkylering och budgetering.
- Driva underhållsprojekt och mindre lokalförändringar i projektform.
- Säkerställa affärsmässiga bedömningar kopplat till renovering och hyressättning.
- Kostnadsuppföljning och rapportering kring driftskostnader, underhåll och lokalanpassningar.
- Avtalsuppföljning samt ansvarar för att leverantörerna levererar enligt avtal..
- Hyresförhandling och framtagande av hyreskalkyler i samband med lokalanpassning.
Din bakgrund/Dina egenskaper
- Akademisk utbildning inom bygg eller fastighet med erfarenhet som fastighetsförvaltare eller motsvarande kunskap förvärvad genom utbildning och arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har minst 5 års erfarenhet som fastighetsförvaltare.
- Vana av att samordna olika parter och leverantörer.
- God kommunikativ och social förmåga.
- Kunskap inom fastighetsekonomi.
- Erfarenhet av att driva mindre ombyggnadsprojekt.
- Erfarenhet från fastighetssystemet Vitec eller liknade är meriterande.
- B körkort är ett krav.
Som person är du kommunikativ och förtroendeingivande samt trivs i ett arbete med många kontaktytor. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en god förmåga att prioritera. Utöver det är du lösningsorienterad, arbetar aktivt för att utveckla processer och verksamheten i stort.
Vi erbjuder dig
Hässlehem AB är ett fastighetsbolag som spelar en viktig roll för Hässleholms bostadsmarknad, som allmännyttigt bolag tar vi ett stort socialt ansvar och det är något som vi är stolta över. Vi utgör också en viktig del i samhället då vi tillgodoser omsorgsförvaltningens lokalbehov. Hässlehem erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och göra verklig skillnad. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Vi jobbar effektivt med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi har generösa villkor, så som friskvårdsbidrag på 5 000 kr.
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Hässleholm, men med möjlighet att arbeta på distans ca en dag per vecka. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Hässlehem med tillträde snarast efter överenskommelse.
Om du går vidare som slutkandidat så görs en obligatorisk bakgrundskontroll kring belastningsregister och ekonomi. Du kommer också att få göra ett personlighetstest hos Wikan Personal.
Vi använder oss av löpande urval, så ansök redan idag! Du söker tjänsten på www.wikan.se och sista ansökningsdag är den 23 juni 2025. För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell 044-590 65 02.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se