Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpare till siemens energy
Skicka ansökan 88 dagar kvar
Inköpare
88 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig del av ett öppet, engagerat och dynamiskt team där både din professionella och personliga utveckling prioriteras högt! Nu söker vi på Randstad en inköpare till Siemens energy i Finspång. Som inköpare kommer du att ha ett helhetsansvar för din leverantörsbas och vara en nyckelspelare i vår globala leveranskedja. Rollen innebär ett brett samarbete – både internt inom företaget och externt med leverantörer världen över. Du kommer att kombinera strukturerat inköpsarbete med problemlösning och snabba insatser när det behövs. Tillsammans med engagerade kollegor arbetar du kontinuerligt för att säkra hög kvalitet i våra inköp och utveckla vår supply chain.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.

Detta är en unik möjlighet för dig som vill utvecklas inom en global koncern med fokus på innovation, hållbarhet och teknisk spets. Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden


  • Förhandla projektspecifika inköpsorder baserat på överenskomna villkor och prislistor
  • Säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer, inköpspolicy och rutiner
  • Utveckla leverantörsrelationer och formalisera kommunikationen
  • Säkerställa att leverantörer håller överenskommen leveransprestanda
  • Samarbeta med andra i inköpsrelaterade uppgifter
  • Identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar
  • Förbereda och hantera inköpsordrar
  • Kommunicera eventuella leveransproblem som kan påverka verksamheten
  • Aktivt delta i vår digitaliseringsresa

Kvalifikationer


  • Förmåga att bygga effektiva och positiva relationer med kollegor och leverantörer
  • God kommunikations-, förhandlings- och påverkningsförmåga
  • Analytisk med dokumenterad problemlösningsförmåga
  • Förmåga att effektivt hantera tid, prioritera uppgifter och uppnå uppsatta mål
  • Kommersiell och finansiell förståelse
  • Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändrade krav från verksamhet och kund
  • Vana att arbeta i SAP
  • Erfarenhet av inköp
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader