Arbetsbeskrivning
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.
Falck bedriver en attraktiv hälsocentral mitt i centrala Sandviken. Vår hälsocentral har drygt 10 000 listade patienter med ständigt ökande antal. På vår hälsocentral finns idag cirka 35 medarbetare inom flera professioner och med olika specialutbildningar. Tillsammans utvecklar vi verksamheten.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för människors liv och hälsa? Nu stärker Falcks hälsocentral i Sandviken vårt team med ytterligare en Kurator!
Rollen som kurator på Falcks hälsocentral består främst av att bedöma patienter över 18 år där en psykosocial problematik föreligger och ge samtalsbehandling. Vanliga diagnoser för behandling i psykosociala teamet är depression, ångest, stressrelaterade tillstånd, kris och sorg av komplicerad art. Arbetet innebär också att aktivt samverka med övriga professioner på hälsocentralen och andra samverkanspartners samt vara konsulterande i psykosociala frågor på arbetsplatsen. Arbetet sker främst genom individuella samtal, men kan även innefatta gruppbehandlingar.
Vi söker dig som
• Är utbildad socionom, sjuksköterska, leg psykolog eller har annan likvärdig utbildning med grundläggande psykoterapiutbildning (steg 1) i KBT, FACT eller KPT
• Har minst några års erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete eller arbete inom primärvård samt vana att möta människor i svåra livssituationer.
Som person
• är du relationsskapande, lösningsorienterat och har ett samarbetsinriktat förhållningssätt
• är du lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt som skapar förtroende.
• är du van att ha många kontakter och jobbar strukturerat med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• är du flexibel och anpassar dig lätt till förändrade omständigheter och behov
• är du driven och tar gärna egna initiativ och stimuleras av att driva aktiviteter i verksamheten.
Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:
• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde
Övrigt
Tjänstgöringsgrad 100 %, tjänsten är tillsvidareanställning med 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Intresserad?
För ytterligare information är du välkommen att kontakta verksamhetschef Balázs Rethy,
[email protected]
Välkommen med din ansökan senast 2025-06-15. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.