Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Staben
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Administratör
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med administration och koordinering? Sök och bli en del av vår stab! Om tjänsten Förvaltningen ansvarar bland annat för registratur för Bygg- och miljönämnden och Markplanerings- och exploateringsnämnden. Som administratör i den här rollen ingår du i registraturteamet och bemannar regelbundet förvaltningens registratur. Registraturen hanterar inkommande handlingar, sorterar och fördelar ärenden/frågor till nämndernas verksamhet. Registraturen hanterar också begäran om utlämnande av handlingar. I arbetet ingår samordning och administration i förvaltningens interna beredningar samt allmän administration utifrån stabens olika uppdrag. Du kommer också aktivt bistå i förvaltningsgemensamma arrangemang. Exempel på arbetsuppgifter: • registrering/diarieföring i diarie- och ärendehanteringssystem • posthantering och arkivfrågor • administration ex samordning av interna beredningar, beställningar/inköp, bokningar, sammanställningar m.m. • samordning av förvaltningsdagar och gemensamma arrangemang för förvaltningen Om arbetsplatsen Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bygglov, Mark- och exploatering, Miljö och Stadsplanering samt en Stab. Inom förvaltningen arbetar ca 200 anställda varav ca 10 inom Staben. Staben samordnar Bygg-och miljönämndens och Markplanerings-och exploateringsnämndens registratur, post och arkiv. Vidare samordnar Staben även årsprocess- och internkontroll, initierar och driver innovation och utveckling och koordinerar i större stadsutvecklingsprojekt. Vi ger också dokumentationsstöd i ledningsforum och arbetar med uppdrag från förvaltningsledning. Vårt kontor finns i Citypassagen, vi arbetar flexibelt och aktivitetsbaserat. Kontoret och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city. För oss är fritiden viktig. Framför allt för att du ska må bra. Men också för att vi tror att en medarbetare som mår bra privat, även känner sig mer motiverad att göra ett bra arbete på jobbet. Här har vi samlat några av de förmåner som du kan ta del av när du jobbar hos oss: Förmåner - Jobba i Örebro kommun (orebro.se) Vår förvaltning har även en personalförening som hittar på olika aktiviteter löpande under året. Hos oss blir du en del av en helhet och medverkar till våra förvaltningsövergripande mål: Med demokratin som grund skapar vi ett attraktivt och hållbart Örebro. Vi bygger förtroende genom tydlighet och kompetens. Vi är engagerade, visar öppenhet och mod. • vi vill väl och har förståelse för varandras uppdrag • vi ser helheten framför det egna • vi ser möjligheter och är nyfikna • vi är innovativa och kreativa Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du samarbetar väl med andra, har bra bemötande och professionellt förhållningssätt. Du anpassar dig efter behov som uppstår i arbetet och har god förmåga att prioritera. Din kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt, är mycket god och du kan kommunicera tydligt till ett brett spann av mottagare. Du vill bidra till smarta administrativa lösningar i en ständigt utvecklande miljö och omvärld.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • avslutad gymnasieutbildning kompletterad med eftergymnasial utbildning/kurs inom exempelvis informationssäkerhet, förvaltningsrätt, samhällskunskap, digitalisering • erfarenhet av digital registrering/diarieföring i W3D3 eller liknande ärende/diariehanteringssystem • kunskap om politiskt styrd organisation • mycket god kunskap i Office 365 • erfarenhet av digitalt arbetssätt • kunskap om informationssäkerhet och GDPR Meriterande: • erfarenhet av arbete med beredning av ärenden • erfarenhet av administrativ service Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 15 juni. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-06-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bovärd Husvärd Förvaltare Koordinator Hantverkare Värd/Värdinna Administratör Fastighetsvärd Bostadsförvaltare Bostadskoordinator Fastighetsassistent
30 maj