Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vikarierande undersköterska med uppdrag som planerare till Furet hemtjänst
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Planerare Undersköterska
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en utbildad undersköterska som är intresserad av ett uppdrag som planerare för vikariat på Furet hemtjänst.  Som undersköterska kommer du huvudsakligen att arbeta med daglig vård och omsorg, där du utför beviljade insatser för våra kunder. Tjänsten inkluderar även kvälls- och helgtjänstgöring. I rollen som planerare kommer du att utföra behovsstyrt administrativt arbete samt kontinuerliga insatser. Du kommer att samarbeta med andra professioner, såsom sjuksköterskor, rehabteam och biståndshandläggare, för att möta kundernas behov. Uppdraget innefattar även att planera den dagliga bemanningen och hantera oplanerad frånvaro. Du kommer att ansvara för planeringen av beslutade insatser för våra kunder i vårt planeringsverktyg, samt använda flera andra systemverktyg. Som planerare deltar du aktivt i nätverk med andra planerare inom hemtjänsten. KVALIFIKATIONER För att stötta upp i verksamheten söker vi nu dig som är utbildad undersköterska som likväl mot vårdarbetet är intresserad av uppdraget som planerare på enheten. Du har arbetat inom hemtjänsten och genom dina erfarenheter förstår du vilka förutsättningar som behövs genom planeringen. Tidigare erfarenhet av planeringsinsatser eller resursplanering är meriterande. Du har god datorvana och kunskaper i system som till exempel Heroma och Intraphone. Kunskaper och intresse för verksamhetsekonomi och digitalisering är önskvärt. För att trivas i rollen som undersköterska med planeringsuppdrag bör du trivas i en arbetsmiljö med tidvis högt arbetstempo och kunna lösa oplanerade händelser med god struktur- och planeringsförmåga. Du balanserar ordningsamhet och förmåga att se helheten med flexibilitet och ödmjukhet. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Du behöver ha körkort för att kunna utföra ditt arbete. Du behöver även kunna cykla, då cykel används vid insatser till kunder i närområdet.  Vi värdesätter också att du är en trygg person med visioner och intresse för fortsatt verksamhetsutveckling. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla och arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ledare Byggchef Projektchef Projektägare Projektledare Fastighetschef Project Director Fastighetsansvarig Samhällsbyggnadschef Fastighetsutvecklare
30 maj