Arbetsbeskrivning
Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster. Vi består idag av ca 380 anställda. Serviceförvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Verksamheten tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering.
Tjänsten kommer organisatoriskt tillhöra sektion Fastighet och drift.
Arbetsuppgifter
I rollen som lokalstrateg arbetar du på både en operativ och strategisk nivå. Lokalplaneringsarbetet genomförs internt i dialog med berörda parter eller med kund och/eller extern fastighetsägare. Du ansvarar för att handlägga frågor rörande utveckling av det egna fastighetsbeståndet samt inhyrda lokaler. Detta innebär ett deltagande i såväl övergripande planering som handläggning av enskilda lokalfrågor. Rollen innebär att du handlägger lokalutredningar i byggprocessens tidiga skeden och viss del av hyres-administrativa arbetsuppgifter ingår. Du föredrar också ärenden i nämnden i frågor rörande lokaler.
Kvalifikationer
För rollen krävs:
-Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom fastighetsekonomi, samhällsplanering, arkitektur, ingenjör med inriktning mot bygg och fastighet, eller motsvarande.
-God analytisk förmåga och erfarenhet av att göra fastighetsekonomiska bedömningar.
-Förmåga att uttrycka dig i svenska väl, i både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Lika viktigt som det formella är din personlighet. Vi tror att du är en person som har:
-Analytisk och strategisk förmåga, du kan se helheten och ta fram långsiktiga lösningar.
-Kommunikativ skicklighet, du är tydlig i din kommunikation och kan bygga goda relationer med olika aktörer.
-Strukturerad och lösningsorienterad inställning, du arbetar metodiskt och kan hantera komplexa frågor.
-Självständighet och initiativförmåga, du tar ansvar och driver frågor framåt.
Meriterande kvalifikationer
-Minst 3 års erfarenhet av lokalstrategiskt arbete, fastighetsförvaltning eller projektledning
-Erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar och juridiska aspekter kring fastighetsavtal
-Erfarenhet av att arbetat i kommunal eller annan offentlig verksamhet
-Kunskap om hållbarhetsfrågor kopplade till lokalförsörjning och energieffektivisering
-Erfarenhet av att driva förändringsprojekt inom lokalplanering och fastighetsförvaltning
-Erfarenhet av analysverktyg för lokalstrategiskt arbete
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Övrigt
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
[email protected] (mailto:
[email protected])