Arbetsbeskrivning
-
Din roll
Som business controller på Lidl blir du en del av vårt controllingteam som består av 13 kollegor. Du ingår i gruppen med våra businesspartners vilket innebär ett nära samarbete med dina kollegor inom controlling, andra avdelningar på huvudkontoret och våra regionkontor runt om i landet. Du är den naturliga kontaktpersonen och har ett ansvar för en avdelnings processer och verksamhet kopplade till våra nyckeltal – med fokus på att skapa insikter och driva utveckling.
I din roll kommer du att ha ett brett och spännande ansvar, där dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:
• Att löpande följa upp och analysera våra viktigaste nyckeltal
• Ta fram underlag och göra egna analyser inom ditt fokusområde.
• Bidra med förbättringsförslag och lösningar som gör skillnad.
• Skapa, förbereda och presentera beslutsunderlag för ledningsgruppen.
• Delta i budget- och planeringsarbetet
Du arbetar även med att stödja operativa avdelningar i olika projekt vilket gör att din roll är en spännande blandning mellan dagliga uppgifter och projekt. Du har också en viktig roll i att öka förståelsen för våra nyckeltal i organisationen – du gör siffror begripliga och visar hur de kan användas för att fatta smartare beslut.
I denna roll rapporterar du till Head of Department.
Din profil
Vi söker dig som i grunden har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av en roll som controller.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi också att du:
• Är en strukturerad och ansvarstagande person med skarp analytisk förmåga – och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs.
• Har ett genuint intresse för att analysera stora datamängder och omvandla siffror till insikter.
• Gillar ett högt tempo och ser nya utmaningar som en naturlig del av vardagen. Du är van att leverera även när deadlines är tighta.
• Trivs lika bra med att jobba självständigt som att samarbeta i team.
• Är skicklig i Excel eller Google Sheets.
• Kan uttrycka dig väl på engelska, både i tal och skrift.
• Har goda kunskaper i tyska – eller en stark vilja att lära dig, då du kommer ha regelbunden kontakt med våra kollegor i Tyskland.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen
[email protected].
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”ansök”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV
Vår rekryteringsprocess består av urvalstester, telefonintervju, personlig intervju och referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna.
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 17 juni 2025.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och med start enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail:
[email protected].
Vi ser fram emot din ansökan!