Om företaget
Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. De har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkra dörrar. Besök gärna Secors hemsida här: www.secor.se
Om rollen
I rollen som säljare får du möjligheten att arbeta i en bred och praktiskt förankrad säljroll med mycket ansvar och frihet. I den här rollen är du en av nyckelpersonerna som driver hela försäljningsprocessen – från första kontakt till offert, avslut och uppföljning. Du arbetar med befintliga kunder, bland annat via ramavtal, och bygger även aktivt upp nya kundrelationer främst inom privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar.
Arbetet innebär en mix av fältförsäljning, teknisk rådgivning och projektledning där du självständigt planerar dina dagar. Du jobbar nära installatörer, orderadministratör och andra säljare – men det är du som är ansvarig för dina kunder och processer. Rollen kräver att du trivs med att ta initiativ, hantera flera parallella uppgifter och vara den som driver processen framåt.
Mer konkret innefattar tjänsten:
- Bearbetning av befintliga- och ramavtalskunder
- Nykundsbearbetning och utveckling av en ny kundbas
- Räkna på arbeten och agera projektledare under större beställningar
- Säljadministration i CRM
Om dig
Vi söker dig som trivs i en vardag med variation och eget ansvar. Rollen kräver att du är lösningsorienterad, självgående och prestigelös – här hjälps man åt oavsett om det handlar om kundmöten eller att anordna kundevent på kontoret.
Vi söker dig som är modig och nyfiken med förmågan att söka svar själv, ta egna initiativ och som inte räds att göra fel och lära av dem. Du är bekväm med att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och du har lätt för att skapa förtroende både i personliga möten och via telefon. Du har ett tekniskt intresse och trivs i en miljö där man förväntas förstå och sälja in tekniska lösningar.
Eftersom den ena dagen inte är den andra lik har du en förmåga att ställa om i ditt arbete efter behov. Det är komplex försäljning du arbetar med, med flera olika delar och parametrar att hålla i huvudet. Av den anledningen har du har ett noggrant förhållningssätt till ditt arbete för att inte missa viktiga detaljer.
Följande är krav för tjänsten:
- Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kundkontakt
- God systemvana
- Mycket goda kunskaper i svenska och god engelska i tal och skrift
- Körkort B
- Tekniskt intresse och intresse för byggbranschen
Du behöver också vara bekväm med att presentera och hålla i enklare visningar för exempelvis BRF-styrelser, inköpare/förvaltare och fastighetsskötare.
Följande är meriterande:
- Erfarenhet av försäljning inom byggbranschen alternativt erfarenhet av försäljning av lås, larm eller säkerhetslösningar
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse efter sommarsemestrarna
Plats: Sollentuna
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre, 07.00-16.00. Ej möjlighet till distansarbete
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Övrigt: Tjänstebil kan bli aktuellt för dig som önskar
Bakgrundskontroll och drogtest kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Nyckelord: utesäljare, säljare, försäljning, sales, account manager, KAM, byggsäljare, byggförsäljning, larmsäljare, teknisk säljare, teknisk försäljning, försäljning, säkerhetsdörrar, larm, lås, säkerhet, technical sales, nykund, BRF, rekrytering, Sollentuna, Stockholm