Vi är inne i en spännande fas där vi expanderar och utökar ett av våra säljteam med en key account manager. Drivs du av att skapa förtroendefulla relationer med målet att skapa stabil och lönsam tillväxt för både kund och oss? Söker du en roll med många kontaktytor, tätt samarbete med ett gott gäng av kollegor? Där du får möjligheten att representera världens största mjukvaruföretag för geografiska tillämpningar? Varmt välkommen till oss på Esri Sverige, och vårt team Strategical customer development, och bidra till en bättre vardag för människor och samhälle med förmågorna i geografisk IT och GIS.
Om rollen
I rollen som key account manager arbetar du för att vi och våra kunder ska växa. Vi tror på en nära relation med våra kunder och att vi tillsammans kan göra så mycket mer. I den här relationsbyggande rollen är du en möjliggörare för detta. Du arbetar med fokus på att en god relation ger goda resultat och använder dig av din kreativitet för att fortsätta utforska några av våra största kunder. Du är skicklig på att identifiera hur vårt erbjudande kan skapa verkligt värde för kundens behov och verksamhet. Du ser helheten, lyssnar in kundens utmaningar och kommunicerar lösningar och det värde som vårt erbjudande tillför.
Du ingår i ett engagerat team som arbetar tätt tillsammans och har ett välutvecklat samarbete över hela organisationen och som gillar att arbeta för att utveckla kund och varandra. Vi är innovativa i vårt sätt att samarbeta över teamgränserna och utvecklar oss kontinuerligt med nya arbetsmetoder och verktyg där de datadrivna insikterna är vår motor. Förutom dina kollegor i Sverige finns också ett internationellt nätverk av kollegor runtom i världen inom Esri.
Dina ansvarsområden
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Tjänsten ställer krav på att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och att du kan anpassa ditt språk utifrån kundens verksamheter och olika roller.
Du är en person som trivs med att bygga relationer och ser värdet i att samarbeta för att nå gemensamma mål och hitta värdet både för oss och kund. Du är trygg i dig själv och kan ta affärsmässiga beslut utifrån prioriteringar som du tillsammans med kund arbetar fram utifrån kundens strategiska mål och utmaningar. Du är en person som kan vara självständig i dina kunddialoger och samtidigt en i gänget hos oss i ditt team. Vi tror att du är en kommunikativ och driven person som är nyfiken på att förstå andra. Din förmåga att lyssna in, ställa rätt frågor och skapa förtroende gör att du enkelt skapar kontakt med både kunder och kollegor.
Övrigt
Resor förekommer nationellt och vid tillfällen internationellt.
Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Gävle eller Kista.
Ansökan
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vill du veta mer?
Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Annika Hermodsson, teamchef Strategic Customer Development, på 076-760 98 36.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?
Läs mer om oss påesri.se, se våra kundcase och följ oss påLinkedIn.
På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.