Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Löneansvarig på Klaravik
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Löneansvarig
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för lönehantering och vill ta ett helhetsansvar i ett växande företag? Som Löneansvarig hos Klaravik ser du till att alla får rätt lön i rätt tid – samtidigt som du utvecklar våra rutiner och system. Du blir en nyckelperson i vårt People & Culture-team, med stort eget ansvar och möjlighet att växa i rollen.

Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare och säljare av maskiner och fordon via vår digitala auktionsplattform klaravik.se. Här hittar man dagligen mängder av objekt att lägga bud på – och vårt företag växer stadigt.

Under 2024 såldes objekt för över 4 miljarder kronor genom Klaravik, och prognosen för 2025 pekar på fortsatt stark tillväxt. Vi har vår bas i Karlstad, men verkar över hela Sverige och internationellt.

Vad ditt jobb blir Som Löneansvarig ansvarar du för att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid. Du håller ihop hela löneflödet och driver utvecklingen av rutiner, processer och system kopplade till löneområdet.

Du kommer att:

  • Sköta hela löneprocessen för cirka 250 medarbetare – från ax till limpa
  • Hantera pensionsavsättningar, semesterlöneskuld och sjukfrånvaro
  • Vara kontaktperson i frågor som rör lön, förmåner och avtal
  • Stötta chefer och medarbetare med löpande rådgivning
  • Driva förbättringsarbete och utveckla system och rutiner
  • Samverka tätt med både People & Culture och ekonomi
  • På sikt även kunna stötta andra bolag inom koncernen

Rollen är självständig men med nära samarbete inom teamet – och den kommer att kunna växa i takt med organisationen.

Vem du är Vi söker dig som har flera års erfarenhet av lönearbete och känner dig trygg i din profession. Du är strukturerad, ansvarsfull och van att arbeta självständigt, samtidigt som du uppskattar samarbete och har lätt för att skapa förtroende.

Vi tror att du har god kunskap om arbetsrätt, kollektivavtal och de lagar som styr området. Har du dessutom erfarenhet av HR-administration eller förändringsarbete är det ett plus. Du tycker om att kombinera operativt arbete med förbättringsinitiativ – och har ett öga för detaljer.

Du är flexibel och prestigelös, tycker om att jobba både operativt och med förbättringar och ser värdet i att bidra till ett team där kunskap och utveckling står i fokus.

Vi värdesätter din personlighet högt och för rätt kandidat finns stora möjligheter till utveckling och ökat ansvar. Det här är alltså en chans för dig som vill vara med och bidra i en dynamisk miljö där engagemang och initiativ uppskattas.

Vad vi erbjuder Hos oss får du en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där samarbete står i centrum. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Inre hamn i Karlstad – nära city, gym och restauranger.

Du får kollegor som bryr sig på riktigt, både om varandra och om att göra ett bra jobb. Vi är stolta över vår starka teamkänsla och höga trivsel – Här jobbar vi i en kultur där omtanke, utveckling och arbetsglädje står i fokus, och där ledningen har en tydlig ambition att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats.

Vi är ett snabbväxande bolag med stark lokal förankring och internationell räckvidd. Här finns stor potential för dig som vill utvecklas vidare i din roll, både inom teamet och på företagsnivå.

Hos oss blir du en del av ett välfungerande People and Culture-team med nära samarbete med vår ekonomiavdelning.

Detaljerna

  • Arbetsort: Karlstad
  • Omfattning: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Lön: Fast månadslön
  • Rekryteringsprocess: Personlighets- och problemlösningstest kan bli aktuellt. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Ansökan Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan och CV senast 2025-06-15. Vi kommer arbeta med löpande urval och intervjuer, vilket kan innebära att tjänsten är tillsatt innan sista ansökningsdagen. Så vänta inte med din ansökan!

Vid frågor kring tjänsten, kontakta Daniel Seger, [email protected].

Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi använder oss av idag och undanber oss vänligen från extern hjälp i denna rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bokförare HR-support Ekonomiansvarig HR-administratör Reskontraansvarig Ekonomikoordinator Bokföringsassistent Arbetsmiljöansvarig Upphandlingsansvarig Kundreskontraansvarig Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
15 maj
Sommarjobb Ekonom Ekonomiassistent Löneadministratör Ekonomi- och löneadministratör
Igår