Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Åmåls kommun söker Verksamhetsutvecklare
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Verksamhetsutvecklare
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi
Åmåls kommun utvecklar sin organisation inom samhällsbyggnad och söker ny medarbetare. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och utveckla vår kommun och bidra till det goda livet i Dalsland. Inom vår förvaltning ryms områden som bygg och miljö, fysisk planering, mark och exploatering, räddningstjänst, kost, skolskjutstrafik, kollektivtrafik, infrastrukturfrågor och lokalfrågor.

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!

Ditt uppdrag
I rollen som verksamhetsutvecklare ingår att driva och utföra olika utvecklingsarbeten för förvaltningen för att öka service och effektivitet. En stor del handlar om att möta dagens krav på digitalisering där en del är att digitalisera vårt arkiv, men även utveckla möjligheten att erbjuda fler e-tjänster. Utöver detta kommer sysslor som kontinuitetsplanering, marknadsföring och försäljning av tomter att ingå. Hos oss arbetar vi i team utifrån våra sakområden samtidigt som vi har stor frihet i vardagen med att driva och planera vårt eget arbete. I denna roll ingår det att kunna stötta i olika uppdrag och sysslor efter behov över hela förvaltningen.

Vem är du
Vi ser helst att du idag har arbetat med liknade uppdrag inom samhällsbyggnadsområdet. Du är van att ta dig an uppgifter där du själv planerar och driver utvecklingen framåt. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Du vill utveckla och förbättra vår verksamhet mot uppsatta mål i dialog med övriga medarbetare. Du tar initiativ, är drivande och ansvarstagande och ser till helheten.

Formella kompetenskrav
- Högskoleutbildning inom samhällsbyggnad, eller arbetslivserfarenhet inom område som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst 2 års erfarenhet av utvecklingsarbete inom kommunal samhällsbyggnad.
- Erfarenhet av kontinuitetsplanering.
- Erfarenhet av kommunal bokföring.
- Erfarenhet av diarieföring.
- Anställningen förutsätter att du har B-körkort.
- Digital identifikation med Bank ID

Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är för närvarande placerad vid Samhällsbyggnadsförvaltningen och närmaste chef är förvaltningschef. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare