Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpskoordinator
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Inköpskoordinator
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I samarbete med vårt partner söker vi nu efter en inköpskoordinator med start i augusti/september. Vi tror att du är en person med sinne för koordinering, struktur samt komplex problemlösning. Här kommer du att spela en central roll i att säkerställa kundnöjdhet och effektiva flöden inom vår partners verksamhet.

Som inköpskoordinator blir du del av ett nationellt team som är fördelat mellan Göteborg och Stockholm. Du förväntas arbeta på plats på kontoret, med viss möjlighet till distansarbete enstaka dagar.

Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd genom OIO under minst 6 månader. På sikt finns möjlighet förlängning samt anställning hos vår partner.

Om tjänsten

Som inköpskoordinator hos vår partner kommer du att ansvara för hela ordercykeln. Du kommer att bland annat att:

  • Boka inköpsorder och orderadministration
  • Hantera orderstock och bevakning av leveranser
  • Ha kundkontakt gällande prognoser, ramavtal och vid behov hantering av förseningar
  • Ha daglig kommunikation med externa leverantörer i bl.a. Polen och Kina
Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetat med administration och koordinering i form av exempelvis inköpsadministration och/eller orderadministration
  • Har en grundläggande förståelse för logistiska flöden
  • Är van dator- och affärssystemanvändare
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift, då kommunikationen sker på dessa språk

Stor vikt kommer att läggas på din personlighet, där vi söker någon som är engagerad, noggrann och som alltid strävar efter att förbättra och effektivisera. Du besitter en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt har en stark organisatorisk förmåga. Vidare ser vi att du är prestigelös, initiativrik och ser vikten av att ta eget ansvar för ditt arbete och personliga utveckling.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Uppdraget är tänkt att starta i augusti/september 2025 och löpa under minst 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning och anställning hos vår partner.

  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Augusti/september 2025
  • Placering: Göteborg
  • Lön: Fast månadslön

Kom ihåg att vara snabb med din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk