Ullerås är ett välrenommerat vård- och omsorgsboende med fem avdelningar och cirka 60 boende. Vi värdesätter en familjär och inkluderande atmosfär, där varje individ känner sig väl omhändertagen. Vår personal spelar en avgörande roll för att uppnå detta och vi ser nu fram emot att välkomna ytterligare en enhetschef som delar vår vision och värderingar.
Vår nuvarande biträdande enhetschef går vidare till enhetschef inom ordinärt boende. Vi förstärker därför ledningsorganisationen på Ullerås vård- och omsorgsboende genom att tillsätta ytterligare en enhetschef. Det innebär att vi går från en till två enhetschefer.
Är du en erfaren ledare med ett positivt och inspirerande förhållningssätt? Har du förmågan att jobba prestigelöst och vill vara en del i utvecklingen av äldreomsorgen?
Då kan du vara den vi letar efter!
ARBETSUPPGIFTER
På Ullerås arbetar ca 60 personal där merparten är utbildade undersköterskor. På enheten finns också två sjuksköterskor.
Som enhetschef kommer du vara en nyckelperson i att skapa en trygg och trivsam miljö för våra boende och personal. Med fokus på kvalitet och omsorg strävar vi efter att ge våra boende den bästa möjliga livskvaliten!
I ditt uppdrag ansvarar du för ca 30 medarbetare och ca 30 brukare. Du har personal-, budget,- och arbetsmiljöansvar för dina arbetsställen där även utvecklings- och förbättringsarbete ingår som en naturlig del i ditt chefsuppdrag.
Att tillvarata och utveckla kompetensen i dina arbetsgrupper är en viktig del för både kvalitet och arbetsglädje. Du kvalitetssäkrar arbetsprocesser, dokumentation, rutiner och riktlinjer samt rapporterar till avdelningschef.
Du planerar och leder din verksamhet mot uppsatta mål. Tillsammans med din närmsta chefskollega, medarbetare och övriga chefskollegor hittar ni nya vägar och arbetssätt för att på bästa sätt ge god omsorg. Som stöd i det dagliga arbetet för vikarieanskaffning finns resursenheten och övriga stödfunktioner är bland andra HR-partners, rekryterare och ekonomi.
I uppdraget ingår också beredskap ett par gånger per år där du ansvarar för jourtelefon inom hela äldre- och omsorgsförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom social omsorg, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har ledarerfarenhet med budget- och personalansvar.
Du har ett genuint intresse för omsorg och människor. Du besitter goda kunskaper inom äldreomsorg gällande lagstiftning och är trygg i ditt ledarskap.
Som person är du inspirerande, tydlig och lyhörd. Eftersom arbetet innebär ett nära samarbete med enhetschef krävs god förmåga att gemensamt hitta lösningar på ett prestigelöst sätt. Vi ser också att du är driven och nytänkande samt har lätt för att sätta dig in i olika digitala verktyg.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom att få möjlighet att arbeta med kompetenta och trevliga kollegor och medarbetare kan vi erbjuda dig:
• Förtroendearbetstid
• Möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov
• Semesterväxling
• Löneväxling till pension
• Försäkringsförmåner
• Förmånsbil
• Förmånscykel
• Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad
• Friskvård
När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.
Intervjuer för tjänsten planeras att hållas torsdag och fredag vecka 26.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!
Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!