Arbetsbeskrivning
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss!
Smedjebackens kommun
Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, samanhållning och levande traditioner i hela kommunen.
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens ansvarar på omsorgsnämndens uppdrag för kommunens uppgifter inom de delar av socialtjänsten som rör äldre människor, människor med funktionsvariation och den kommunala hälso- och sjukvården. Verksamheterna i förvaltningen styrs utifrån gällande lagstiftning, politiskt givna uppdrag och kan delas in i såväl strukturerade insatser (medverkan i samhällsplaneringen) som mer allmänt inriktade insatser eller individuella insatser. Arbetet som förvaltningssekreterare innebär att du, utifrån din roll, blir en viktig del av att utveckla framtidens omsorg!
Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare är du en av nyckelpersonerna inom omsorgsförvaltningen. Du kommer vara förvaltningschefens och nämndordförandes högra hand.
En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att administrera den politiska processen för omsorgsnämnden. Som förvaltningssekreterare ansvarar du för omsorgsförvaltningens dokument- och ärendehantering, vilket innebär att hantera diarium och myndighetsbrevlåda. Du kommer att svara för sekreterarskapet i omsorgsnämnden. Uppgiften innebär att du svarar för kallelse, sekreterarskap vid sammanträde, upprättar protokoll, därefter expediering och arkivering. Utöver dessa arbetsuppgifter kommer du att bistå förvaltningsledningen med skrivelser, utredningsarbeten, kallelser/utskick till olika arbetsgrupper och samverkansgrupper samt agera sekreterare på vissa övergripande möten.
I arbetsuppgifterna ingår även att ansvara för viss utbildningsverksamhet, kvalitetsutveckling, kvalitetsuppföljning samt statistikinsamling. Du kommer i samarbete med dina kollegor inom förvaltningen arbeta med verksamhetsutvecklingsfrågor och vara nämndens dataskyddshandläggare samt bistå nämndens dataskyddsombud. Välfärdens digitalisering är en viktig del i arbetet.
Arbetet innebär många externa kontakter och att tillhandahålla service både inåt i verksamheten samt utåt mot våra intressenter. Förvaltningssekreteraren är direkt underställd förvaltningschefen.
Andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.
Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande och intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstidens gång.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du bör ha insikt i aktuella lagrum som socialtjänstlagen, LSS, förvaltningslag, kommunallag, offentlighet- och sekretesslag samt GDPR. Erfarenhet av arbete med äldreomsorg och LSS ser vi som meriterande liksom erfarenhet från offentlig sektor och insatt i hur en politiskt styrd organisation fungerar. Det är viktigt att du har god datorvana och kunskaper i Officepaketet samt god förmåga att uttrycka dig i skrift och tal i svenska. Vi ser gärna tidigare erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem och systemförvaltning. Tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter med gott resultat är en tungt vägande merit, men även du som är nyexaminerad kan välkomnas som en av våra nya medarbetare.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och de vi eftersöker är dokumenterat god samarbetsförmåga liksom eget driv och även förmåga till självständigt arbete. Ett stort mått av flexibilitet och serviceanda krävs och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad och har förmåga att lyssna in och sammanfatta i skrift det som uttrycks. Du är flexibel och har viljan att "hugga in" och hjälpa till där det behövs.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt
för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan.
Kontaktinformation
Anna Davidsson, Förvaltningschef,
[email protected]
Matilda Wetterberg, Förvaltningssekreterare, 0240-660348,
[email protected]
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel., 0240-660000,
[email protected]
Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7
777 30 Smedjebacken