Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Materialplanerare
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Materialplanerare
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en materialplanerare till deras Supply Chain-organisation i Helsingborg. Du rapporterar till Site Supply Chain Manager och kommer i din roll att samarbeta nära med olika funktioner på plats, vilket gör dig till en betydelsefull länk mellan Supply Chain, Depåledning och Produktion.


Uppdrag med start omgående och uppdragslängd på 12 månader. Chans till förlängning.

Du kommer utgå från kontoret i Helsingborg.

Arbetstid måndag - fredag, kontorstider.


Att vara konsult

Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.


Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-06-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, [email protected]. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl.


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Ansvarsområden

Du kommer bland annat:

 

  • Ansvara för behovsplanering, inköp och hantering av reparerbart material till verkstadsunderhåll och fordonsleveranser.
  • Optimera materialflöden och interna/externa processer i samarbete med andra funktioner.
  • Skapa och expediera inköpsordrar i SAP; säkerställa leveranser i tid.
  • Övervaka leverantörernas prestationer gentemot Quality, Cost, Delivery,(QCD) och identifiera potentiella leveransproblem.
  • Driva processförbättringar.
  • Delta aktivt i lösning av materialbrister och genomföra förbättringsåtgärder.
  • Arbeta med kontinuerlig förbättring och kompetensutveckling.
  • Uppdatera leverantörsdata i SAP.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har passion och rätt attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen:


  • Utbildning/erfarenhet eller en stor passion för inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
  • Kunskaper om lagar och regelverk kring inköp
  • Språk: Flytande svenska, engelska, tal och skrift         
  • Kännedom av inköp och inköpsprocessen
  • IT-vana samt kunskap i Officepaketet, främst Excel & Word
  • Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (SAP meriterande)

Som person är det viktigt att du arbetar strukturerat för att säkerställa att vår kunds processer efterlevs, vilket är avgörande för att upprätthålla kvaliteten på deras leveranser. I deras dynamiska arbetsmiljö är din förmåga att identifiera och prioritera uppgifter som påverkar både leverans och effektivitet av största vikt. Din förmåga att fatta snabba och välgrundade beslut kommer att spela en central roll i att hantera eventuella leveransproblem och säkerställa kontinuitet. Dessutom är tydlig och effektiv kommunikation en nyckelkomponent för ett framgångsrikt samarbete med både interna team och externa leverantörer. I denna position kommer du att aktivt bygga och underhålla relationer med vår kunds leverantörer, vilket är viktigt för att vi ska uppfylla bestämmelser och standarder för leverans.


Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Logistiker Arbetsledare Logistikchef Logistikansvarig Logistikkoordinator Logistics Professional
Igår
Logistiker Arbetsledare Logistikchef Logistikansvarig Logistikkoordinator Logistics Professional
Igår