Tjänsten
Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt inköpsteam och bidra till att skydda liv och tillgångar världen över? Som operativ inköpare blir du en viktig del av vårt team inom Global Logistics. Du arbetar nära både externa leverantörer och interna funktioner som Customer Order, Global Sourcing och Arrival.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Dagligen avropa varor, antingen för lagerpåfyllning eller direkt mot kund- eller tillverkningsorder
• Bevaka leveranser för att säkerställa att de anländer i tid och till rätt pris
• Hantera leverantörsreklamationer
• Utföra fakturaavstämning och kontering
• Utveckla och följa upp samarbetet med våra leverantörer
Tjänsten är placerad i Karlskrona. Resor inom Sverige och internationellt kan förekomma.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du:
• Ha flera års erfarenhet av operativt inköpsarbete
• Ha relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik
• Tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska
• Ha tekniskt intresse och kunna läsa ritningar
• Ha mycket god datorvana
Som person är du en driven, kundfokuserad och serviceinriktad lagspelare som även trivs med att arbeta självständigt. Du har god analytisk förmåga, arbetar strukturerat och antar gärna utmaningen att hitta kreativa lösningar och förbättringar. Du är kommunikativ, skapar lätt nya kontakter och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och processer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är ledord för oss på Roxtec och bör kännas naturliga även för dig. Läs gärna mer om Roxtec Core Values, våra sju kärnvärden som etablerades för cirka 30 år sedan och som fortfarande utgör riktlinjen för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi, var och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du finner Roxtec Core Values här (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en).
Ansökan
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina Ström, Manager Global Planning & Operational Purchasing, +46 733 15 53 03, eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-06-15.