Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Lärare i idrott och motorik till anpassad grundskola åk 7-9
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Lärare Förskollärare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor.  Som lärare ser du elevens hela skoldag som viktig och du samarbetar därför både med vårdnadshavare och kollegor kring eleven. Som en del i detta samarbetar även skolans och fritidshemmets verksamhet för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning.   Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Din arbetsplats Vår anpassade grundskola åk 7-9 finns till hösten på tre enheter, Nya Rydsskolan, Ekholmsskolan och Anders Ljungstedts gymnasium. Totalt finns cirka 80 medarbetare och cirka 100 elever. Vi söker nu två nya medarbetare, där en tjänst är placerad på Nya Rydsskolan och den andra på Ekholmsskolan. Vi är en verksamhet med hög personaltäthet där kompetens, skolutveckling och kontinuerligt värdegrundsarbete utgör en viktig del. Genom vårt arbetssätt erbjuder vi eleverna en tydliggörande miljö byggt på en lärande verksamhet där vi arbetar för att bidra till ett maximalt lärande. Vi arbetar utifrån ett relationellt förhållningssätt där vi skapar förtroende mellan eleverna och oss vuxna, vilket är en förutsättning för att varje elev ska lyckas utifrån sina förutsättningar. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande där vi möter elevernas utmaningar på ett professionellt och ansvarsfullt sätt. Vi möter alla elever med höga förväntningar och en anpassad miljö.  Vi arbetar aktivt med skolutveckling och strävar hela tiden efter att systematiskt utveckla och förbättra vår undervisning för att öka elevernas måluppfyllelse. Vi har under läsåret ett särskilt fokus på att utveckla testbaserat lärande i vår undervisning. Vår vision för anpassad grundskola är att kunna möta alla elever och låta alla elever lyckas #förvarjeelev. Vi har tre ledord som är centrala i vår verksamhet och som vi arbetar efter,   MOD- SAMARBETE-ARBETSGLÄDJE. Vi har under vårt skolutvecklingsarbete gemensamt arbetat fram fyra framgångsfaktorer som genomsyrar hela vår verksamhet. Våra framgångsfaktorer är relationellt förhållningssätt, tydliggörande strukturer, modellering och anpassningar.  Du som söker Vi söker dig som är utbildad förskollärare eller lärare för grundskolan. Vi ser gärna att du dessutom har specialpedagogutbildning eller speciallärarutbildning med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Du har tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete med elever i behov av särskilt stöd, gärna inom anpassad grundskola. Det är meriterande om du har behörighet inom idrott och motorik som ämnesområde. Det är ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen för anpassad skola ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande, samt dokumentationen av densamma. Du är en god förebild och du skapar samt upprätthåller relationer i din yrkesroll. Du samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll och har elevens bästa i fokus. För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller tidsbegränsad anställning. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-07 eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15087 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-26
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk