Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Medicinsk sekreterare till Rehabiliteringskliniken!
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Sekreterare Vårdadministratör Medicinsk sekreterare
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Rehabiliteringskliniken är en specialistverksamhet för patienter över 18 år i behov av rehabilitering efter somatisk sjukdom eller skada. Med fokus på livskvalitet och helhetssyn erbjuder vi individanpassade insatser. Kliniken har en administrativ enhet som bemannas av medicinska sekreterare. Denna enhet jobbar mot både neuroenheten (inklusive rehabiliteringsavdelningen) samt mot smärtenheten. Smärtenheten är till för patienter med långvarig smärta och neuroenhetens vanligaste diagnosgrupper är stroke, traumatisk hjärnskada, hjärnskada efter infektion samt neurologiska sjukdomar.  Här finns chansen för dig som medicinsk sekreterare att vara med och göra skillnad för våra patienter. Med goda utvecklingsmöjligheter och ett gott samarbetsklimat erbjuder vi dig en trevlig arbetsplats precis intill sjön Trummen. Vi värderar vår arbetsmiljö högt och har en tydlig målsättning om att alla medarbetares kompetens används rätt. ARBETSUPPGIFTER Hos oss pågår en spännande omställning där rollen som medicinsk sekreterare har utvecklats till en mångfacetterad och central funktion i teamet. Du arbetar nära både patienter och kollegor och har en nyckelroll i att få vardagen att fungera smidigt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Vårdadministration kopplad till patientflödet • Deltagande i teamkonferenser • Framtagning av statistik och rapporter • Bokningar och skapande av patientscheman • Remisshantering, inskrivning och registrering i kvalitetsregister • Receptionsarbete, beställningar samt telefon- och posthantering • Aktivt arbete med väntelistor, patientflöden och förbättrade väntetider Du får även möjlighet att bidra i arbetet med att: • Utforma och följa upp uppföljningsrutiner • Vidareutveckla arbetet i våra kvalitetsregister • Förbättra och effektivisera administrativa processer På sikt finns möjlighet till hybridarbete, där delar av arbetet kan utföras på distans. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör och som vill vara en aktiv del i en verksamhet i utveckling. Du har god datorvana och gärna erfarenhet av att arbeta i Cambio Cosmic. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel eller ett stort intresse av att utveckla dina färdigheter. I takt med att vår verksamhet utvecklas kommer du att kunna bidra i arbetet med att följa upp och analysera kvaliteten på kliniken, där Excel är ett viktigt verktyg för att hantera och visualisera data. Som medicinsk sekreterare är du också en nyckelperson i arbetet med att hantera väntelistor, optimera patientflöden och förbättra våra väntetider. Din förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat är därför mycket värdefull. Vi söker dig som är en strukturerad person med god förmåga att planera, prioritera och skapa ordning även i en vardag som kan vara både varierad och föränderlig. Du är trygg i din yrkesroll, tar gärna egna initiativ och ser vad som behöver göras samtidigt som du har lätt för att samarbeta och bidra till en positiv arbetsmiljö. Vi värdesätter också kreativitet att du ser möjligheter, kommer med idéer och vill vara med och utveckla våra arbetssätt och administrativa processer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill vara med och göra skillnad både i det dagliga arbetet och i verksamhetens långsiktiga utveckling. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare