Vill du bidra till utvecklingen av socialförvaltningens verksamhetssystem och vara en del av ett engagerat team? Vi söker dig som vill arbeta med systemförvaltning och användarstöd för Pulsen Combine samt tillhörande system.
Rollen innebär att du får kombinera tekniskt kunnande med service och utveckling.
Tjänsten är placerad på socialförvaltningens stab där vi arbetar med uppgifter inom kvalitet och utveckling. Enheten har 12 medarbetare med olika specialistroller och leds av stabschef. Vi är ett glatt gäng och du kommer att bli väl omhändertagen.
Socialförvaltningen erbjuder vård, omsorg, stöd och service som ger invånare möjlighet att leva ett självständigt liv med så hög livskvalitet som möjligt. Med fyra verksamhetsområden och 1000 engagerade medarbetare arbetar vi tillsammans för att skapa en trygg och inkluderande vardag för våra invånare. Här får du chansen att bidra till något större och samtidigt utvecklas i din roll.
Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare hos oss ansvarar du för underhåll och utveckling av Pulsen Combine samt våra andra system.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Stötta och utbilda användare inom socialförvaltningen samt vara lösningsfokuserad när det gäller tekniska problem och utmaningar. Du är en viktig länk mellan organisationen och vår systemleverantör.
- Användarstöd, felsökning, korrigeringar och konfiguration i systemen, incidenthantering tillsammans med leverantören.
- Delta i utvecklingsprojekt och bidra med lösningsförslag som förbättrar systemens funktionalitet och användarupplevelse.
- Planera och genomföra systemuppdateringar, säkerställa informationssäkerhet och följa lagar och riktlinjer.
- Implementering av nya moduler och ny funktionalitet
- Ansvara för systemsäkerhetsplaner och övrig dokumentation kring systemet.
- Vara delaktig i verksamhetsutveckling och undersöka verksamheternas behov av utveckling och önskemål enligt förvaltningens övergripande målstyrning.
- Ta fram statistik och besvara enkäter
Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. I ditt arbete hjälper du andra, samarbetar, följer regler och processer samt delar information. Det är naturligt att utveckla, förbättra och söka lösningar på problem likväl som du ständigt utvecklar ditt egna lärande och kunskapsnivå. Du strävar efter att vara länken mellan systemet och användarna genom att ge förstklassig service, visa lojalitet både utåt och inåt samt ge förslag på relevanta lösningar. Som person har du ett självständigt och strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen och kunna stödja, informera och utbilda medarbetare samt chefer krävs att du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Utbildning inom systemvetenskap, IT eller annan akademisk examen som bedöms relevant.
- Minst två års erfarenhet av systemförvaltning, gärna inom kommunal eller social verksamhet.
- God analytisk och kommunikativ förmåga samt erfarenhet av att arbeta självständigt och driva utvecklingsprojekt.
Meriterande är erfarenhet av Pulsen Combine eller liknande system samt kunskap om socialtjänstens verksamheter. B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder en roll där du får möjlighet att utvecklas, samarbeta och bidra till viktiga samhällsfunktioner. Löpande urval sker. Om du är en problemlösare som trivs med att hjälpa andra och vill växa i en dynamisk miljö, ser vi fram emot din ansökan!
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.