Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Nybohovsskolan är en F-6 skola med cirka 230 elever och 35 personal som ligger uppe på Nybohovshöjden i en växande del av Liljeholmen.
Skolan omringas av skog och bidrar till optimala möjligheter för uteverksamhet. Vi har en fantastisk stor skolgård med flertalet lek- och klätterställningar.
Vår skolmiljö präglas av lärande, kreativa uttryck, delaktighet och elevinflytande.
Klassrummen är ljusa, rymliga och modernt utrustade med interaktiva projektorer.
Gå gärna in på vår hemsida och Instagram för mer information om vår verksamhet:
Nybohovsskolan, F–6 - Stockholms stad (grundskola.stockholm)
Instagram: @nybohovsskolan
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ha en tjänst som består av två delar:
-Lärare i skolans SU-grupp.
-Samordnare för SU-gruppen.
Vi behöver dig som både kan och vill arbeta med båda delarna. I båda uppdragen ser vi ämneskunskap, didaktisk skicklighet samt relationell kompetens som viktiga förmågor. Du har ett tydligt ledarskap som avspeglar sig i dina didaktiska val och din relationella förmåga.
Utformning av skolans SU-grupp: Rollen i denna tjänst är ny för skolan och håller på att utvecklas. Eftersom du kommer att ha en nyckelroll i SU-gruppen så kommer du också att ha stor möjlighet att påverka utformningen på verksamheten.
Rektor beslutar vilka elever som kommer att vara aktuella för undervisning i gruppen. Eleverna i gruppen kommer att fortsätta tillhöra sin klass. Vi avgör utifrån respektive elev när vi bestämmer hur tiden ska fördelas mellan undervisning i gruppen och undervisning i klassen.
Du har ett delat mentorskap för respektive elev, tillsammans med klassens mentor. Du har en samordnade roll för eleverna och lokalen och är också den som har kontakt med elevens andra mentor, andra pedagoger, vårdnadshavarna och framför allt en nära kontakt med eleven själv.
Vi ser SU-gruppen som en möjlighet att addera det en del elever behöver för att de ska komma till sin rätt och ges en ökad möjlighet till kunskapsutveckling.
Vi vill ta del av hur du tänker att en välfungerande sådan här verksamhet ser ut och fungerar, vad som är viktigt och varför. Hur gör du för att få eleverna att lyckas? Beskriv detta i ditt personliga brev i din ansökan.
Har du ytterligare frågor om SU-gruppen och dess utformning så är du välkommen att höra av dig till oss.
Kvalifikationer
Specialpedagogisk utbildning och kompetens ser vi som nödvändig för denna tjänst. Arbete i motsvarande verksamhet på en eller flera andra skolor ses som meriterande.
Goda kunskapsresultat för eleverna, utifrån deras förutsättningar, ses också som meriterande.
Du är initiativtagande, flexibel och självgående. Andra viktiga egenskaper är gott omdöme, noggrannhet och god samarbetsförmåga. Förmågan att skapa och bibehålla relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och andra kontaktytor är avgörande. Därutöver krävs förmåga att vara strukturerad för att planera verksamheten på kort och lång sikt.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.