Vi är HeadBrands – en av Nordens ledande leverantörer inom professionell hårvård.
Med ett brett sortiment av starka varumärken, en växande e-handel och närvaro i flera kanaler driver vi tillväxt i en bransch som aldrig står still. Vi kombinerar ett kommersiellt fokus med en passion för branschen och drivs av att ständigt utveckla både kundupplevelse och affär.
Men för oss är hår också något större – ett uttryck för stil, kreativitet och personlighet. Därför vill vi inte bara leverera produkter och verktyg, utan också inspiration och möjligheter att växa. Vi står bakom dem som tänjer på gränser, testar nytt och formar framtidens skönhetsbransch.
Om rollenSom CRM & Customer Growth Manager är du en nyckelspelare i det kommersiella teamet med ett tydligt uppdrag: att driva försäljning och skapa värde genom effektiva och relevanta kundrelationer. Du ansvarar för att ta tillvara på den enorma potentialen i den redan starka kundbasen.
Rollen är nyinrättad, vilket innebär att du får möjlighet att både sätta struktur och driva utveckling med fokus på kunddata, segmentering och personaliserad kommunikation i befintliga och framtida kanaler. Rollen blir central i pågående uppbyggnad av en modern CRM- och automationsstruktur. Fokus ligger initialt på att minska churn, utveckla kundresor och bygga en långsiktig datadriven bearbetning av kunder – från första köp till ambassadör.
Du kommer ingå i ett kommersiellt drivet team tillsammans med Digital performance, Online sales och E-commerce Merchandiser. Du rapporterar till ansvarig för det kommersiella teamet och i övrigt kommer du;
Du är en datadriven, affärsorienterad person med ett skarpt öga för kundbeteenden och en stark känsla för hur kommunikation kan driva försäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med CRM, lojalitetsprogram och marketing automation – gärna i en omnikanal-miljö – och trivs i en roll där du får både tänka strategiskt och agera operativt.Vi ser att du har;
Du är en relationsbyggare som trivs i både operativa och strategiska sammanhang, har en stark kommersiell ådra och är van vid att ta initiativ och driva förändring. Du arbetar strukturerat och drivande med ett tydligt försäljningsfokus. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Erfarenhet inom skönhet, hårvård eller livsstilsvarumärken är högt meriterande.
Placering & AnsökningsprocessDetta är en heltidstjänst med placering 100% på Headbrands huvudkontor i Lund. Tjänsten startar enligt överenskommelse.
Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Zophia Karlsson på [email protected].
Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!