Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Enhetschef till hemtjänsten
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Enhetschef
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du leda i vardagen – nära både medarbetare och verksamhet.Nu söker vi en engagerad och trygg enhetschef till en av våra tre hemtjänstgrupper. Tjänsten passar dig som vill arbeta nära både medarbetare och chefskollegor, i ett ledarskap som bygger på samarbete, delat ansvar och gemensam utveckling. Om uppdraget Du kommer att ha ansvar för en av våra hemtjänstgrupper och leda verksamheten tillsammans med två chefskollegor inom ett så kallat tredelat ledarskap. Ni stöttar varandra i det dagliga arbetet och har ett gemensamt ansvar för kvalitet, arbetsmiljö och bemanning. Som enhetschef är du en del av vård- och omsorgens ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till helheten. Tillsammans med verksamhetschef och kollegor är du med och driver utvecklingsfrågor och strategiskt arbete för hela verksamhetsområdet. Du får en tydlig introduktion och en erfaren chefskollega som mentor. Till stöd i ditt uppdrag finns också funktioner som planerare, administratör, ekonom, HR-specialist samt våra medicinskt sakkunniga (MAS, MAR och SAS). Arbetsuppgifter Som enhetschef blir din viktigaste uppgift att vara en närvarande ledare som lyfter och utvecklar dina medarbetare. Ditt ledarskap ska främja en kultur som präglas av arbetsglädje och entusiasm, vilket leder till att vi tillsammans skapar den bästa tillvaron för dem vi är till för. Du ser till att medarbetarnas kompetens tas tillvara och du skapar förutsättningar för utveckling och delaktighet liksom att kommunicera och skapa god samverkan med vårdtagares närstående. I rollen som enhetschef ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar där du leder, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål. Du ansvarar för att verksamheten drivs kostnadseffektivt samt att lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs. Kvalifikationer Vi söker dig som är en stabil och tydlig ledare med ett genuint engagemang för äldreomsorgen. Du trivs i en vardag med både operativa och strategiska frågor, och har lätt för att skapa förtroende i olika relationer. Du ser samarbete som en styrka och är inte rädd för att fatta beslut som du tydligt kommunicerar till berörda vilket även förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara aktuell behöver du ha ·       Akademisk examen med lämplig inriktning så som vård, socialt arbete, ledarskap eller motsvarande. ·       Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. ·       Goda datakunskaper i form av vana att arbeta i olika verksamhetssystem. ·       Körkort B Meriterande Har du erfarenhet av arbete i ledande befattning där du haft verksamhet-, personal- och ekonomiansvar är det ett stort plus. Liksom erfarenhet och intresse av att arbeta med kompetensförsörjning och bemanningsekonomi. Villkor Heltid, tillsvidareanställning. Lön Månadslön, individuell lönesättning tillämpas Ansökan Sista ansökningsdag är den 8 juni 2025.Intervjuer planeras preliminärt till den 16-18 juni, intervju två för slutkandidat/slutkandidater planeras preliminärt till den 26 juni. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare