Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Personal- och Löneadministratör
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Löneadministratör
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 370 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Projects International Ltd

Linjemontage är ett växande företag inom elkraftsförsörjning med starkt fokus på kvalitet, engagemang och långsiktiga relationer – både internt och med våra kunder. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker nu en noggrann och serviceinriktad personal- och löneadministratör som vill spela en nyckelroll i vår fortsatta resa

Arbetsuppgifter I takt med att vi växer och planerar att rekrytera många nya medarbetare de kommande åren, är rollen som personal- och löneadministratör central för att skapa en positiv upplevelse – både för nya och befintliga medarbetare. Vi strävar efter att vara branschens bästa arbetsgivare, och HR-avdelningen har en nyckelroll i detta genom att erbjuda hög kompetens och service till hela verksamheten, såväl chefer som medarbetare. Som personal- och löneadministratör får du ett varierat och utvecklande uppdrag, där arbetsuppgifterna kan anpassas något utifrån din bakgrund och erfarenhet. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den löpande löneadministrationen, baserat på tidrapportering och reseräkningar i vårt personalsystem Flex HRM. Du hanterar även anställningsavtal, intyg och personalakter samt följer upp frånvaro, semester, sjukfrånvaro och övertid. Du fungerar som ett stöd i frågor som rör lön, anställningar och kollektivavtal, både för chefer och medarbetare, och sköter även rapportering till myndigheter som Skatteverket och Försäkringskassan. Rollen innebär också ett nära samarbete med vår ekonomiavdelning

Utbildning och erfarenhet Vi ser gärna att du har en YH-utbildning inom lön, personaladministration eller ekonomi. Du bör ha minst 5 års erfarenhet av lönearbete och det är meriterande om du arbetat med löner i andra länder än Sverige, t.ex. Norge. Det är också meriterande om du har erfarenhet av Flex HRM. Du har grundläggande förståelse för lagar och avtal inom arbetsrätt och kollektivavtal. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skift. För att trivas i rollen tror vi att du är en utåtriktad och social person som är ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt självgående. Vidare är du serviceinriktad, flexibel och lösningsfokuserad. Du har lätt för att lära känna nya människor och skapa goda relationer. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Placering Tjänsten är på heltid med placering i Trollhättan, Mölndal, Västerås eller Grästorp. Tillträde enligt överenskommelse. Vi följer Branschavtal Energi för tjänstemän.

Och du! Följ oss gärna på Linkedin

Vi sköter rekryteringen själva Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons.

Tack för förståelsen!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk