Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Teknisk Administrativ Supportansvarig till Runtime Engineering AB
Skicka ansökan 50 dagar kvar
Supportansvarig
50 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en teknikintresserad och utåtriktad person som letar efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Utvecklas du i en miljö av högt tempo där du får frihet under ansvar? Trivs du i en supportinriktad roll och vill vara del av ett familjärt bolag där hjälpsamhet värderas? Då kan du vara personen vi söker för rollen som teknisk administrativ supportansvarig hos Runtime Engineering AB:s serviceavdelning, ingående i Erinova Group, https://www.run-time.se/

OM TJÄNSTEN:

Som teknisk administrativ supportansvarig spelar du en central roll i att säkerställa att Runtimes serviceavdelning fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten har ett starkt fokus på internsupport och teknisk administration, där du ansvarar för att hantera och kvalitetssäkra arbetsorder, fakturaunderlag, innesälj och kunddata. En viktig del av rollen är att strukturera upp vårt affärssystem Pyramid och se till att rätt information, material och dokumentation finns på plats för varje uppdrag. Du kommer att utgå ifrån koncernens huvudkontor och supportera Runtime servicesingenjörer ute på fältet.

Utöver detta kommer du att säkerställa att arbetsorder och att projekt följer planering. I rollen får du möjlighet att lära och växa tillsammans inom en familjär koncern. Projekten rör industrifläktar men kan även gälla transportskruvar och kompressorer. Arbetet görs i nära samarbete med kunniga serviceingenjörer och leverantörer. 

ARBETSUPPGIFTER:
  • Säkerställa att materialbeställningar, kundorder och fakturaunderlag är korrekta
  • Driva kundlösningar från behov till färdig offert
  • Du gillar att kommunicera med både kunder och leverantörer för att hitta den bästa lösningen
  • Du driver projekt i samarbete med övriga bolag i koncernen  
  • Agera support till serviceingenjörer och allmänt inkommande kundsamtal och merförsäljning
  • Driva utvecklingen av företagets affärssystem Pyramid 
VI SÖKER DIG SOM:
  • Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna med inslag av service och/eller teknisk försäljning mot industri alternativt logistik 
  • Har god vana att arbeta i affärssystem 
  • Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat, då båda används i tjänsten 
  • Har B-körkort 

Det är meriterande med: 

  • Erfarenhet av liknande bransch
  •  Mekaniskt eller teknisk bakgrund/ utbildning i exempelvis maskinteknik
  • Erfarenhet av affärssystemet Pyramid 

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en flexibel och prestigelös person som tar ett stort eget ansvar. Du är utåtriktad och klarar av att utföra ditt arbete utan givna rutiner eller instruktioner.  

För att trivas i rollen är du en person som tar i där det behövs för att lösa de utmaningar som gruppen gemensamt ställs inför. Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera. Det är viktigt att du ser en långsiktighet i rollen som teknisk administrativ supportansvarig. 

Praktisk erfarenhet och lösningsfokus väger tyngre än specifika utbildningskrav.

OM KUNDFÖRETAGET:  

Runtime är ett företag med spetskompetens inom industrifläktar, bälgar och transportskruvar. Vi kombinerar erfarenhet och kompetens inom service och felsökning med ett brett utbud av produkter från starka leverantörer. Våra största kunder finner du inom energi- och processindustrin.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Friday hanterar och ansvarar för rekryteringsprocessen, men där du blir direkt anställd hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse 
  • Plats: Hisingen, Göteborg
  • Lönetyp: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Kundrådgivare Teknisk support Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare
17 maj
IT-tekniker Systemerare System Lead Produktägare IT-specialist Apputvecklare Systemansvarig Objektledare IT Product Manager Produkttekniker Objektspecialist Systemförvaltare IT-systemtekniker IT-systemansvarig Applikationsexpert IT-systemspecialist IT-systemförvaltare Applikationsingenjör Applikationstekniker Applikationsförvaltare Applikationsspecialist IT-systemadministratör Systemförvaltningsledare Teknisk systemförvaltare Learning Development Specialist
Idag
Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
10 maj
Koordinator Servicesäljare Säljkoordinator Kundkommunikatör Kundtjänstmedarbetare Säljsupportmedarbetare Kundservicekoordinator
Igår