Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härjedalens kommun!
Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.
Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post:
[email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Avdelningen IBÖA i Härjedalen är en avdelning för Individ och familjeomsorg, arbetsmarknadsenheten och öppenvård.
Öppenvårdsenheten omfattar föräldrastöd, anhörigstöd och beroendebehandling. Enheten bedriver stöd till personer i hemmet, grupper, familjesamtal, enskilda samtal samt kan vara behjälpliga när myndighetsutövare ska göra bedömningar inför t ex LVM/LVU.
I takt med att vi utvecklar vårt förebyggande arbete utökas en av våra tjänster med skolsocial inriktning. Det innebär att du utifrån din kompetens och dina idéer får vara med att skapa formerna för en fördjupad samverkan med skolan.
Enheten är under utveckling för att nå fler personer i behov av stöd i ett tidigt skede och för att vidareutveckla det förebyggande arbetet och samarbetet med andra interna och externa aktörer.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du arbetar som behandlare i en personalgrupp med sex behandlare och en enhetschef. Du kommer tillsammans med teamet att ha huvudsakliga arbetsuppgifter med fokus på behandling mot barn, ungdomar och föräldrar. Behandlingen omfattar individuellt anpassade samtal både enskilt och i grupp.
Kvalifikationer
Krav:
- Socionom/ beteendevetare, pedagogisk utbildning alt. utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.
- Erfarenhet av arbete med målgruppen samt av att hålla i gruppsamtal och enskilda samtal.
- B-körkort.
- Kunskap om ett systemorienterat arbetssätt och anknytningsteori.
Önskvärt:
- Utbildning för Samarbetssamtal, Fjärilen, Signs of Safety, Trappan eller likvärdigt.
- Familjeterapiutbildning och arbetslivserfarenhet inom området.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
- Du är bra på att samarbeta med både familjer, kollegor samt externa samverkanspartners.
- Du är tydlig, prestigelös och intresserad av att utveckla dig själv och verksamheten.
- Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer, är lyhörd och har förståelse för andra människors situation.
Vi erbjuder
- Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter.
- Flextid.
- Friskvård på arbetstid.
- Regelbunden handledning.
- Delaktighet i utvecklingen av verksamheten.
Kontaktinformation
Carina Hansson, Enhetschef, 073 - 056 75 96,
[email protected]
Anneli Stenberg, Ombud Vision, 0680 - 162 77,
[email protected]
Angela Myhr, Ombud SSR, 0680 - 168 38,
[email protected]
Arbetsplats
Ringvägen
842 99 Sveg