Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

Arbetsbeskrivning

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan. Arbetsplatsen Tjänsten är placerad på Placeringsenheten som är en enhet med lång erfarenhet av familjehemsvård för barn som behöver ett hem att växa i. Vi har ett tydligt brukarperspektiv och ett nära och stödjande ledarskap.  Det är viktigt för oss att hjälpas åt, stötta varandra och upprätthålla ett gott arbete för våra barn och familjer vi möter. Enheten strävar efter att ta till vara varje medarbetares kompetens och ge utrymme för utveckling.    Placeringsenheten arbetar utifrån det tredelade föräldraskapet mellan socialtjänst, familjehem och föräldrar. Vi värdesätter att ha ett nära och bra samarbete med varandra internt på enheten och med kollegor från utredargrupperna. Vårt fokus är att de placerade barnen och ungdomarna ska ha en trygg och stabil situation. Extern handledning ges regelbundet. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi familjehemssekreterare till Placeringsenheten. Är Du vår nya kollega? Gillar Du att bygga långa relationer? Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla familjehemsvården utifrån kunskap, erfarenhet, forskning och medskapande för barnens bästa. Arbetsuppgifter: Du kommer att ha förekommande familjehems sekreteraruppgifter dvs rekrytering, utredning, utbildning till familjehemmen samt stöd och handledning. Samarbetet internt på enheten med barnets socialsekreterare, socialrådgivarna på förstärkt familjehemsvård och skolsamordnaren. Du kommer även att ingå i ett länssamarbete med de övriga kommunerna. Som anställd får man ett friskvårdsbidrag på  2000 kr/år  Arbetet innefattar resor både inom närområdet och inom landet.  Hos oss på Placeringsenheten har du möjlighet att göra skillnad på riktigt.  Rekrytering kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.   Arbetet innefattar resor inom närområdet och ibland även resor inom landet. B- Körkort och körvana är ett krav.  Vid anställning lämnar du utdrag från polisens brottsregister.   Vi strävar efter mångfald på arbetsplatsen och ser därför gärna sökanden som bidrar till detta.   Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Kvalifikationer  Som medarbetare hos oss behöver du utöver socionomutbildning eller likvärdig utbildning ha erfarenhet av stöd och handledning till familjehem. Vidareutbildning i till exempel Kälvestensintervju och handledarutbildning är meriterande likaså erfarenhet i att leda i Ett hem att växa i.   Du behöver ha en god samarbetsförmåga, humor och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Engagemang för utveckling är avgörande. Du behöver tydligt barnfokus och kunskap om barns utveckling samt vara serviceinriktad, självständig, flexibel och noggrann. Du har förmåga att vara lugn i krävande situationer och tänka och agera flexibelt när det behövs. ÖVRIGT Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare