Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och noggrann koordinator för våra externa bokningar och hantering av evenemangsbiljetter.
Om arbetsplatsen
Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionerna, de fria kulturutövarna och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museum, Helsingborgs kulturskola och Helsingborgs konsthall och Dunkers scener. Tillsammans stöds de av gemensamma stabsfunktioner för kommunikation, administration, ekonomi och HR.
På Dunkers kulturhus finns de tre verksamheterna Helsingborgs konsthall och Dunkers scener, Helsingborgs kulturskola samt Helsingborgs museum. Du blir anställd av verksamheten Helsingborgs konsthall och Dunkers scener, i ditt uppdrag stöttar du alla tre verksamheterna vid behov. Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara en viktig del av vårt team och bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta självständigt och i nära samarbete med både externa kunder och med kollegor.
Arbetsuppgifter
Som koordinator i vårt team kommer du att vara en central person i arbetet med bokningar och biljetthantering.
I rollen som bokningsansvarig kommer du att hantera främst externa bokningsförfrågningar via telefon och e-post för möteslokaler, konferenser och evenemang, samt skräddarsy offerter och ge rekommendationer för möteslösningar. Du ansvarar för att koordinera och säkerställa att kundens specifikationer och krav uppfylls i god tid, och använder vårt planeringsverktyg för att hantera bokningarna. Detta innefattar även hantering av resursbokningarna internt som t ex vaktmästare, väktare, teknik och möblering.
Som biljettansvarig arbetar du med hanteringen av evenemangsbiljetter, vilket i huvudsak utgörs av biljettupplägg men också tillhörande ekonomisk administration såsom avstalsskrivning, försäljnings- och statistikrapportering, fakturering av såväl bokningar och biljetter samt uppföljning av betalningar. Du arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra interna processer och rutiner tillsammans med andra funktioner.
Du ansvarar för att säkerställla att hemsidan och andra inforamtionskanaler är uppdaterade med korrekt boknings- och biljettinformation samt aktivt arbeta för att utveckla och förbättra våra bokningstjänster och nå nya målgrupper. Du deltar i nätverk och evenemang för att öka synligheten. Du kommer ha ett tätt samarbete med restauratören i huset för att säkerställa hög servicenivå.
Din roll omfattar ett brett spektrum av arbetsuppgifter, där din förmåga att hålla ordning och utveckla våra processer kommer att vara avgörande.
Kvalifikationer
För tjänsten som koordinator vill vi att du har:
• Erfarenhet av boknings- eller biljettsystem eller annat system som anses liknande.
• Erfarenhet inom ekonomisk administration.
• Goda kunskaper i Outlook och Officepaketet
• Mycket god systemvana.
• God svenska i tal och skrift.
• God engelska i tal och skrift.
Det är meriterande med:
• Erfarenhet av arbete med lokalbokningar och konferenser
• Kännedom om arbete inom offentlig verksamhet
För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad, lösningsorienterad och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är kommunikativ, både internt och externt, och har en stark känsla för service. Du har erfarenhet av administrativt arbete och gärna inom event- eller konferensbokning. Du är van vid att arbeta med digitala verktyg och olika system och du har intresse för att utveckla processer och hitta nya sätt att effektivisera arbetet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/
Övrig information
Vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Eventuellt kan arbetsprov förekomma vid andra intervjutillfället.
Sista ansökningsdag: 2025-06-01
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: 17 november 2025
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.