Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Second line support inom Maximo
Skicka ansökan 32 dagar kvar
Support Line Support Systemkonsult Second Line Support
32 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat inom second line support och söker din nästa utmaning? Har du jobbat med systemstöd till underhåll mot stora industrier eller har du ett genuint tekniskt intresse och vill lära dig ett nytt system? Sök redan idag!

Om rollen

Vi söker nu 1–2 juniora systemkonsulter som vill utvecklas inom underhållssystem och tekniska organisationer. Du kommer främst arbeta med support och systemanvändning i IBM Maximo – ett av marknadens ledande underhållssystem – i en andra linjens supportroll. Det innebär att du hanterar ärenden som interna team inte löser, från datakvalitet till användarsupport och enklare konfiguration – utan att skriva kod.

Arbetet sker nästan uteslutande på distans, med tillgång till kontor runt om i hela Sverige. Du får tillgång till ett nätverk av seniora experter, vilket ger stora möjligheter till lärande och utveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Maximo eller liknande system (t.ex. IFS, Ultimo, SSA PM), samt bakgrund inom teknisk support och av second lin.Du blir en viktig del av ett växande team på 27 systemkonsulter som arbetar mot några av Sveriges mest välkända industribolag. I rollen tar man ett helhetsansvar för kundernas tekniska system och strategiska arbete, där du får vara en nyckelperson i att stötta deras verksamhet. Du blir en del av en specialiserad avdelning med tekniskt starka konsulter som jobbar med både systemstöd och strategisk rådgivning för stora industriaktörer över hela Sverige. Kulturen präglas av frihet under ansvar, hög teknisk kompetens, och en stark gemenskap – trots att de är geografiskt utspridda (Sverige, Finland, Polen).

Arbetsuppgifter
  • Arbeta med second line support inom IBM Maximo – hantera mer avancerade ärenden som inte kan lösas av first line
  • Felsöka, analysera och guida kunder i användningen av systemet
  • Eskalera ärenden till seniora konsulter vid behov
  • Arbeta strategiskt nära kunden med förbättring av systemstödet
  • Vara med och utveckla interna processer och stötta juniora kollegor
  • Använda Jira för ärendehantering
Vi söker dig som:
  • Har erfarenhet av underhållssystem som IBM Maximo, IFS, Ultimo, SAP PM, MainMaster, Hexagon, eller liknande CMMS-system
  • Har förståelse för asset management och tekniskt systemstöd i industriella miljöer
  • Har god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska
  • Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta självständigt

Meriterande:

  • Kunskaper i Python
  • Erfarenhet av IBM Maximo specifikt

Som person söker vi dig som är ödmjuk och driven som älskar teknik och IT och alltid vill lära sig nytt. Vi tror att du är nyfiken och gillar det flexibla med att kunna arbeta hemifrån eller vart som i världen.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Efter sommaren
  • Placering: Remote men tillgång till kontor i hela Sverige
  • Rekryteringsansvarig: Lina Lindroth
  • Lön: Marknadsmässig
  • Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Kundrådgivare Teknisk support Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare
25 apr
Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
Idag
1st line IT-support First Line Support
Idag