Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Vi söker en engagerad och mångsidig utvecklingsledare
Om arbetsplatsen
Trollhättans kommun har cirka 59 000 invånare och är bland annat känt för sin industriella historia, engagemang i film- och kultur samt sina vackra naturupplevelser.
Som utvecklingsledare hos oss är du placerad på Kommunstyrelsens förvaltning, inom Kontoret för Tillväxt och hållbarhet. På kontoret finns avdelningen för Trygghet- och säkerhet, Mark- och exploateringsavdelningen, Hållbarhetsavdelningen, Näringslivsavdelningen och Strategisk samhällsplanering. Du blir en del i ett sammanhang på nära 40 engagerade medarbetare med olika kompetenser. Varmt välkommen till oss!
Arbetsuppgifter
Som utvecklingsledare kommer du att arbeta med verksamhetsutveckling och verka som en administrativ resurs och ledningsstöd för kontoret. I ledningsstödsrollen kommer du att arbeta nära kontorsledningen. Kontoret arbetar förvaltningsövergripande och ansvarar för att leda en hållbar utveckling och skapa tillväxt i hela kommunen. Arbetsuppgifterna kommer vara varierande och t.ex. handla om samordning och utförande av vissa administrativa uppgifter eller att leda utredningsarbeten.
En annan del av uppdraget är kopplat till landsbygdsutveckling där du kommer ha det strategiska ansvaret för övergripande samverkan, du samordnar och stödjer utvecklingen av Trollhättans landsbygder tillsammans med Trollhättans stads förvaltningar. I rollen agerar du process- och projektledare för olika kommungemensamma satsningar och stöttar näringslivsaktörer och föreningar som vill utveckla Trollhättans landsbygder.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar;
- Leda projekt som stärker landsbygden t.ex. inom service
- Bygga och utveckla nätverk som Kommunstyrelsens Landsbygdsråd
- Samarbeta och samordna: Främja samverkan mellan offentlig sektor, näringslivet och civilsamhället
- Söka medel och stödja samhällsföreningar och andra aktörer i deras ansökningar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse för samhällsutveckling och landsbygdens utveckling. Arbetet ställer krav på god initiativförmåga och god förmåga att planera, driva och fullfölja processer med många inblandade aktörer. Du trivs med att arbeta både strategiskt och praktiskt och har förmågan att driva projekt och skapa långsiktiga lösningar i samverkan med andra.
- För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant akademisk utbildning
- Som person är du ödmjuk och har ett prestigelöst förhållningssätt
- Du har lätt för att skapa relationer och trivs i en roll där du får samarbeta med en bredd av aktörer, som invånare, föreningar och regionala parter
- Du är analytisk och kan se helheten i komplexa frågor
- Du har en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
- Du har B-körkort och har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med landsbygdsutvecklingsfrågor eller andra strategiska utvecklingsfrågor inom kommunal organisation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt- och processledning i samverkan med flera parter och har erfarenhet av samverkan med föreningslivet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.