Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en senior Redovisningsekonom med tidigare erfarenhet från statlig myndighet för uppdrag i Stockholm. I rollen som Redovisningsekonom kommer du tillhöra enheten för ekonomi och upphandling. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att arbeta med redovisning och bokföring såsom kundreskontra, leverantörsreskontra, reseräkningar och utlägg.
Övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
- Arbete i U4 Agresso och Proceedo
- Tidredovisning och in- och utbetalningar
- Huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar
- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
- Arbete med månadsbokslut, årsbokslut och periodavslut
Myndigheten har en mångsidig internationell verksamhet. De representerar Sverige i internationella sammanhang och har också riksdagens uppdrag att, inom ramen för det svenska biståndet, stödja utvecklingen av likvärdiga myndigheter i andra länder.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av juni 2025 och beräknas pågå till och med sista december 2025. Möjlighet till förlängning finns, dock som längst till och med 2026-09-30.
Arbetet är förlagt till kontorstid och sker på plats i myndighetens lokaler i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta upp två dagar per vecka på distans, efter överenskommelse.
Krav för tjänsten
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning (exempelvis yrkeshögskola)
• Minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem U4 Agresso och Proceedo
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten
• Minst tio års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• Minst tre års arbetslivserfarenhet av liknande arbete på statlig myndighet
• Har genomfört minst ett uppdrag av liknande arbete på statlig myndighet som varat i 12 månader eller mer under de senaste tre åren. Uppdraget kan vara pågående
Vi söker dig med mycket god samarbetsförmåga, som är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och har hög servicekänsla.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-05-26.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare Anki Arnqvist via Adeccos växel 010-173 73 00 alternativt via e-post
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!