Arbetsbeskrivning
OneMed har blivit utsett till ett Karriärföretag 2025 tack vare sitt starka engagemang för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna har möjlighet att utvecklas. Som arbetsgivare fokuserar OneMed på att främja tillväxt och samarbete, och varje medarbetares insats värdesätts högt. Genom kontinuerlig utveckling och snabba åtgärder när utmaningar uppstår visar OneMed sitt engagemang för att alltid förbättra och möta såväl kundernas som medarbetarnas behov. Denna dedikation gör OneMed till en attraktiv och ansvarsfull arbetsgivare.
Vi söker en Kategoriassistent
Vi gör skillnad för svensk hälso- och sjukvård varje dag. Nu erbjuder OneMed Sverige AB dig en möjlighet att ta plats i ett kompetent och engagerat team i rollen som Kategoriassistent.
Om tjänsten
Vi förstärker vårt team och söker nu ytterligare en Kategoriassistent!
Är du i början av din karriär och söker ett jobb där du får använda dina förmågor inom digitalisering, struktur och service är det här en möjlighet för dig!
Som Kategoriassistent blir du en central del i vårt dynamiska och framåtblickande kategoriteam. I rollen kommer du att stödja kategorichefer med löpande administrativa uppgifter och bistå vid sortimentsarbete samt upphandlingsprocesser.
Du får möjlighet att utvecklas inom området och arbeta nära erfarna kollegor med spetskompetens inom flera olika områden. Vi söker dig som är nyfiken, välorganiserad och har en positiv inställning till utveckling – särskilt när det gäller att utforska möjligheter med AI och digitalisering.
Tjänsten erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du aktivt bidrar till att effektivisera och förbättra våra arbetssätt, samtidigt som du är en viktig del av vårt kontinuerliga kvalitetsarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Stödja Kategorichefer i upphandlingar och implementering av avtal.
- Samla in och kvalitetssäkra produktdata från leverantörer.
- Lägg upp och underhålla artikelinformation i våra affärssystem.
- Hantera den interna funktionsbrevlådan och koordinera inkommande ärenden inom teamet.
- Delta i utvecklingen av våra arbetssätt, gärna med fokus på AI och digitalisering.
Du kommer även ha många kontaktytor både internt och externt. Våra kunder finns inom offentlig och privat verksamhet.
Vem söker vi
Vi söker dig som är serviceinriktad, proaktiv och självständig samt har ett starkt driv att uppnå resultat. Du är strukturerad och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt trivs du med att arbeta i team och bidrar med positiv energi, en ödmjuk inställning och en lösningsorienterad attityd.
Du har en god förmåga att se helheten och sätta in specifika uppgifter i ett större sammanhang. Din kommunikationsförmåga är stark, och du gillar att ta dig an nya utmaningar med engagemang och nyfikenhet.
Vi värdesätter att du är intresserad av att utvecklas både i din yrkesroll och som person. Om du delar våra värderingar
• Vi bryr oss om våra kunder
• Vi utvecklar värdekedjan
• Vi tar ansvar
kommer du att trivas väl i vår kultur och på vår arbetsplats.
Din profil:
- Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi, logistik eller motsvarande erfarenhet.
- Välorganiserad och strukturerad, med öga för detaljer.
- Snabblärd vad gäller ny teknik och ser möjligheter i AI och digitalisering.
- God kommunikativ förmåga och samarbetsinriktad.
- Goda kunskaper i Excel och officepaketet.
- Flytande svenska i tal och skrift, samt god engelska.
- Erfarenhet av att arbeta med produktdata/masterdata är meriterande, men inte ett krav.
- Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, ansvarstagande och god samarbetsförmåga.
Vi erbjuder:
- En spännande roll där du får arbeta med samhällsviktig verksamhet och bidra till att förbättra vården i Sverige.
- Ett bolag med stark värdegrund där omtanke, ansvar och förbättringsdriv präglar vårt arbetssätt.
- En inkluderande och dynamisk arbetsmiljö där din nyfikenhet och innovationslust uppmuntras – särskilt inom AI och digital utveckling.
- Möjlighet till hybridarbete – du kan arbeta hemifrån 1–2 dagar per vecka.
- Friskvårdsbidrag, tillgång till gym i fastigheten, samt tillgång till förmånsplattformar som Benify och Lifeplan.
- En modern arbetsplats i nyrenoverade lokaler i Västra Hamnen, Malmö.
- Regelbundna gemensamma aktiviteter såsom fredagsfrukost och hälsosatsningar.
Vänta inte!
Om du är redo att göra en meningsfull skillnad till stor nytta och glädje för många och dessutom utvecklas i ett bolag med mycket stark tillväxt och lönsamhet i en internationell kontext?
Då vill vi gärna höra från dig så fort som möjligt!
Skicka in din ansökan idag och bli en del av en dynamisk arbetsplats som värdesätter innovation, engagemang och personliga egenskaper.
Sista ansökningsdag är den 14 juni. Urval sker löpande.
Rekryterande chef: Alexandra Jansen, Category Director
Kontaktperson under rekryteringen: Sophia Romée Blomqvist, Recruitment Coordinator
[email protected]
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet.
Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård.
Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om.
OneMed erbjuder cirka 30 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks.
Vi är med våra cirka 400 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK.
OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.