Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Teamleader till kundservice
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Teamledare Kundtjänstmedarbetare
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Teamleader för Kundservice - Spares Nordic AB

Vi söker nu en engagerad Teamleader för Kundservice till Spares Nordic AB, en marknadsledande och prisbelönt e-handlare av reservdelar och tillbehör till mobiltelefoni och PC. Som Teamleader kommer du att arbeta aktivt i vår kundservice och samtidigt spela en nyckelroll i att leda och stötta vårt kundserviceteam för att säkerställa enastående kundupplevelser för våra kunder i Norden och hela Europa.


Om företaget:

Spares Nordic grundades 2012 och har sedan dess etablerat sig som en ledande aktör inom e-handel av reservdelar och tillbehör till tekniska produkter. Vi är ett snabbt växande e-handelsföretag med en årlig omsättning på drygt 800 miljoner kronor.

Med starka varumärken som Teknikdelar, Batteriexperten och Spares säljer vi reservdelar och tillbehör till mobiltelefoner och annan elektronik, både till privatpersoner och företagskunder.

Spares Nordic ägs av detaljhandelskedjan Clas Ohlson


Dina ansvarsområden:

Som Teamleader för Kundservice kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa den bästa möjliga servicen för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

· Arbeta aktivt i vår kundservice bl.a. genom att besvara frågor från kunder via e-mail, telefon och chat.

· Leda och coacha kundserviceteamet för att uppnå mål och leverera enastående kundupplevelser.

· Styra arbetet med att hantera returer och reklamationer.

· Samarbeta nära med Kundservicechefen för att implementera effektiva rutiner och processer.

· Säkerställa att teamet har nödvändig kunskap och kompetens för att lösa kundärenden på ett professionellt sätt.

· Bistå med rapportering och analys av kundserviceaktiviteter.


Kvalifikationer:

Vi söker dig som har följande erfarenheter och egenskaper:

· Minst gymnasieexamen, eftergymnasial utbildning är meriterande.

· Flera års erfarenhet av kundservicearbete

· Erfarenhet av arbete som teamleader eller motsvarande

· Intresse av och kunskap om tekniska prylar.

· Kännedom om kundserviceprogram (vi jobbar i Imbox).

· Erfarenhet av e-handel är meriterande.

Som Teamleader för Kundservice på Spares Nordic får du möjlighet att leda och inspirera ett kompetent team samtidigt som du bidrar till att skapa enastående kundupplevelser. Egen erfarenhet från kundservice är avgörande för att förstå våra kunders behov och förväntningar.


Du rapporterar till Kundservicechefen


Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, då vi går igenom ansökningar löpande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens e-post

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sommarjobb Säljare Utesäljare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Account Manager Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 maj
Sommarjobb Säljare Teamledare Fältsäljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Account Manager Butiksmedarbetare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 maj
Sommarjobb Säljare Promotor Utesäljare Teamledare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Sommarsäljare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 maj
Sommarjobb Säljare Utesäljare Teamledare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Account Manager Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 maj
Sommarjobb Säljare Promotor Sales Star Utesäljare Teamledare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Sommarsäljare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 maj