Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Ta chansen att bo och arbeta i Riga – en stad känd för sin vackra Old Town, bra kulturliv och rimliga levnadskostnader.
Riga är en av Europas dolda pärlor och lockar besökare från hela världen. Här är en möjlighet att passa på att skaffa arbetslivserfarenhet utomlands i en huvudstad där det är enkelt och billigt att skaffa eget boende. Ett flyttpaket kan eventuellt förhandlas med vår kund för motiverade kandidater.
För vår kund söker vi nu motiverade svensktalande kundtjänstmedarbetare som vill bli en del av ett internationellt team.
Arbetslivserfarenhet / Ansvarsområden
- Hantera telefonsamtal med kundförfrågningar och tillhandahålla lösningar till slutanvändare.
- Dokumentera lösningar i kontaktcentersystemet baserat på kommunikation via telefon, e-post, chatt etc.
- Säkerställ att ärenden löses inom ärendets livscykel, i enlighet med individuell balanserad måltavla.
- Eskalera prioriterade ärenden enligt kundens instruktioner till närmaste teamledare vid behov.
- Arbeta självständigt och i team.
- Kommunicera väl med interna och externa kontakter.
- Erbjuda enastående kundnöjdhet.
- Uppnå kvalitetsstandarder för alla hanterade ärenden.
- Hantera kontakter enligt målen för projektet: svarstid, hanteringstid och lösningsgrad i linje med projektets nyckelresultat (KRA).
- Utföra eventuella ad hoc-uppgifter som kan bidra till bättre service för kunden eller förbättring av KPI:er.
- Delta i utbildningar vid behov.
Föredragna kompetenser
- Avancerad datorvana och förmåga att effektivt multitaska mellan system och applikationer.
- Optimistisk, vänlig, positiv och självmotiverad personlighet.
- Förmåga att arbeta i team.
- Serviceinriktad med fokus på problemlösning.
- Flexibilitet att arbeta skift/deltid (i den mån det är lagligt möjligt), med snabb anpassningsförmåga vid förändrade prioriteringar.
- För medarbetare som hanterar skriftlig kundkontakt: utmärkta skriftliga kommunikationskunskaper i svenska samt en skrivhastighet på minst 50 ord per minut.
Förmåner
- Premium sjukförsäkring: Omfattande täckning för dig och din familj (make/maka och barn), inklusive hälsokontroller, tandvård, syn, receptbelagda läkemedel, mental hälsa och mycket mer.
- OVP (Obligatorisk hälsoundersökning):
- Utvecklingsmöjligheter: Utveckla dina färdigheter med DEXT – vår utbildningsplattform med över 5000 kostnadsfria kurser, övningsplattformar och certifieringar, särskilt inom ny teknik.
- Attraktiv ersättning och tillägg: Baserat på roll och erfarenhet.
- Årlig semester: 4 kalenderveckor betald ledighet.
- Arbetskultur och miljö: Trivs i en dynamisk och trivsam arbetsmiljö med regelbundna firanden, hälsofrämjande aktiviteter och stark teamanda.
- Hybridarbetsmodell: Möjlighet att övergå till hybridarbete efter uppfyllda prestationskrav och beroende på affärsbehov.
- Distansarbete vid kvällsskift: Möjlighet att arbeta hemifrån vid kvällspass, vilket ger flexibilitet att planera din tid effektivt.