Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ledningsstöd
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Administrativt ledningsstöd
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en strukturerad och självgående konsult för ett längre uppdrag som Ledningsstöd till en växande verksamhet inom energi- och infrastruktursektorn. Uppdraget är placerat i en dynamisk och förändringsintensiv miljö med stort fokus på effektivitet, tillväxt och framtidssäkring.
Rollen passar dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, är van vid att ge operativt stöd till chefer och har god förmåga att samordna processer och kommunikation.

Om uppdraget
Verksamheten befinner sig i ett expansivt skede med ökade krav på struktur, samordning och intern kommunikation. Du kommer att tillhöra en IT-nära avdelning som arbetar med frågor kopplade till kraftsystem och elmarknad, där det pågår flera utvecklingsprojekt, förvaltningsuppdrag och organisatoriska förändringar.
Som Ledningsstöd kommer du att stödja chefer och andra ledande roller inom avdelningen med såväl administrativa uppgifter som koordinerande insatser. Du blir en nyckelperson i att hålla ihop arbetet och säkerställa god kvalitet i den interna strukturen.

Exempel på arbetsuppgifter:

    Stöd vid upphandling och introduktion av konsulter
    Stöd vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare
    Koordinering av kommunikationsinsatser – exempelvis nyhetsbrev, intranätsartiklar
    Planering och genomförande av möten och konferenser
    Koordinering av budget-, prognos- och rapporteringsarbete
    Samverkan inom avdelningens IT-förvaltningar och projekt
    Kommunikation inom systemdivisionen och mellan olika enheter

Rollens karaktär
Rollen kräver hög självständighet, initiativförmåga och förmåga att arbeta strukturerat. Du behöver vara van att samordna och kommunicera med flera olika parter i ett högt tempo. Arbetet utförs på plats vid behov, men även hybridupplägg kan förekomma.

Kravprofil – Obligatoriska krav:
För att bli aktuell för uppdraget måste följande krav uppfyllas och styrkas i CV:

    Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
    Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av självständigt administrativt arbete med liknande omfattning och svårighetsgrad
    Minst 5 års erfarenhet av arbete med MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
    Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Meriterande (mervärdeskrav):

    Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom intern eller extern kommunikation
    Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom ekonomisk redovisning

Personliga egenskaper (säkerställs via referenser):

    God samarbetsförmåga och initiativtagande
    Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
    Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
    Ödmjuk, serviceinriktad och självgående
    Strukturerad med sinne för ordning och dokumentation




Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk