Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-partner med fokus på arbetsmiljö
Skicka ansökan 20 dagar kvar
HR Business Partner
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa ekonomisk brottslighet? Vill du arbeta som HR-partner med fokus på arbetsmiljö?  Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats HR-enheten på Ekobrottsmyndighetens huvudkontor består av 11 kunniga och engagerade medarbetare som arbetar med frågor inom HR, lön och utbildning. Enheten ger stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, rehabilitering, lönebildning och arbetsrättsliga frågor. Arbetsuppgifter Som HR-partner är du ett kvalificerat stöd till chefer i det dagliga ledarskapet och i alla HR processer från rekrytering och kompetensförsörjning till arbetsrätt, lönebildning och omställning. Du kommer självständigt och tillsammans med dina kollegor på HR-enheten arbeta både operativt och strategiskt med fokus på fortsatt utveckling av processinriktat stöd till verksamheten. Därutöver kommer du att ha ett specifikt fokus på det systematiska arbetsmiljöarbetet. Vi söker därför dig som trivs med att arbeta i en bred HR-roll. På enheten hjälps vi åt och stödjer varandra och du kommer i samarbete med dina kollegor på HR-enheten ha en omväxlande och spännande vardag. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Erfarenhet av arbete i statlig myndighet God och aktuell kunskap om lagar och styrande regelverk inom arbetsmiljöområdet. Aktuell erfarenhet av att ge ett professionellt och coachande chefsstöd inom flera HR-områden Erfarenhet av att leda, planera, omsätta och följa upp HR-processer. Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering Goda kunskaper i arbetsrätt Erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska God administrativ förmåga Mycket hög digital mognad och god systemvana Mer om dig För att trivas hos oss behöver du vara utvecklingsinriktad, kunna strukturera ditt arbete och ha lätt för att samarbeta över såväl organisatoriska gränser som med olika professioner. Eftersom det ingår i din roll att driva utveckling på myndigheten så är det viktigt att du har en god förmåga att leda dig själv och föra dina frågor framåt, men också att du har lätt för att skapa goda relationer och bidra till ett kreativt arbetsklimat. Du är en god kommunikatör både i tal och i skrift, du har en talang för att förklara och visualisera så att din omgivning förstår komplexa samband. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen . Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Ulrika Atterfors, tfn 010-562 94 84. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 723, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Arbetsort: Stockholm med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev  senast den 3 juni. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Hantverkargatan 15, 104 22 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

HR-specialist HR Business Partner
Idag
HR Projektledare Förbättringsledare HR Business Partner
Idag