Vilka är vi?
Ocuco ett mjukvaruföretag baserat på Irland och är marknadsledande inom mjukvarulösningar till företag inom optik, optometri, oftalmologi och optiska verkstäder. Huvudkontoret ligger i Dublin med kontor i USA, Kanada, Storbritannien, Italien, Kina, Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och Belgien.
Det tre nordiska kontoren har ca 350 kunder/butiker runt om hela Norden som använder vårt journalsystem Optitec RS.
Om tjänsten
Vi söker nu en supporttekniker till kontoret i Strängnäs. Vår målsättning är att inte bara hjälpa till, utan att genuint ta hand om och serva alla parter på absolut bästa sätt - vilket kräver ett team i världsklass!
Du förväntas därför kunna förmedla en glad, pålitlig och lugn känsla i ditt arbete som bland annat kommer innebära att besvara ärenden om journalsystemet Optitec RS med tillhörande tjänster samt butikernas IT-miljöer. Arbetet sker mestadels över telefon, fjärrstyrning eller i skrift. Noggrannhet är något som värderas högt.
Resor ut till kund kan förekomma för installationer och utbildning av butikspersonal.
Vad söker vi?
· Utbildad inom IT (YH, Högskola etc.) alternativt har ca 2års tidigare IT-supporterfarenhet inom klient, server, nätverk och skrivare
· Tydligt teknikintresse - Lätt för att ta in kunskap
· Mycket goda kunskaper i svenska i såväl i tal som skrift
· Erfarenhet av servicedeskarbete är meriterande
· Tidigare erfarenhet av enklare felsökningar samt klientinstallationer är önskvärt
· Körkort med B-behörighet
Extra meriterande erfarenheter:
· Erfarenhet av MS SQL Server
· Tjänsten är i första hand service till svenska butiker, men vi jobbar tätt tillsammans med danska och norska kontoret. Kunskaper i danska och norska är meriterande
· Grundläggande kunskaper i Engelska då företaget är internationellt