Är du en innovativ och processinriktad ledare som brinner för bemanningsplanering? Har du god insyn i och förståelse för samspelet mellan bemanning i butik och kapacitet ut mot våra kunder samt kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet? Nu söker vi en Staff Planning Manager till Synsam Sverige med ansvar för en ny avdelning under uppbyggnad med fokus på central hantering av bemanningsplanering och tidbok.
Varmt välkommen med din ansökan!
Är du vår nästa Staff Planning Manager?
Vi söker dig som är en stark ledare med en god förmåga att bygga starka och dynamiska team. Du har ett brinnande intresse för Staff Planning/WFM och har tidigare arbetat som ledare inom, och/eller operativt med, central schema- och bemanningsplanering, inom optikbranschen eller annan bransch. Du drivs av att arbeta med optimering av bemanning för att skapa effektiva processer som är i linje med de resurser och förväntningar som du har att ta hänsyn till.
Vidare har du god insyn i och förståelse för samspelet mellan bemanning i butik, tidbok och kapacitet ut mot våra kunder samt kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Du arbetar med ett tydligt fokus att skapa förutsättningar för våra butiker att nå sina budgetmål och en optimal bemanning och tidbok, samt att kunna möta kunden utifrån Synsams Kundnöjdhetsresa.
Du är även väl införstådd med lagar, regler, policys och de lokala avtal som påverkar bemanningsprocessen samt håller dig uppdaterad inom dessa områden, marknadstrender och tekniska framsteg inom Staff Planning/WFM.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du kommer Som Staff Planning Manager att ansvara för staff planning-processen samt WFM-system inom Synsam Sverige med fokus på att skapa optimala scheman som bidrar till en hög kapacitet mot kund och en bra arbetsmiljö i våra butiker. Som Staff Planning Manager Synsam Sverige är du även ansvarig för att i samråd med din närmaste chef och stakeholders förbättra och vidareutveckla policys och processen.
I din roll ingår även att tillsammans med ditt team säkerställa att butikernas tidböcker följer bemanningen och att de är utrullade i enlighet med de tidsramar som krävs för en hög tillgänglighet mot kund.
Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:
Vi söker dig som
Övrig information om tjänsten
Omfattningen är 100% och utgår från Synsams huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Tillträde omgående/enligt ök.
Ansökan
I vår rekryteringsprocess ingår intervjuer, tester samt bakgrundskontroll för slutkandidat. Har du frågor vänds dessa till Linda Hammarström, Head of Operational Excellence Synsam Group ([email protected]).
Vi på Synsam värdesätter mångfald och tror att olika perspektiv gör oss starkare, oavsett bakgrund, kön och ålder.
Rekryteringen sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!