Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Financial Assistant till Visma Enterprise
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Assistent Ekonomiassistent
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administrativt arbete och har en grundläggande förståelse för ekonomi? Är du dessutom ansvarstagande, noggrann & en lagspelare, kan du vara den vi söker. Sök redan idag, tjänsten ska tillsättas omgående och vi jobbar med löpande urval!

Om tjänsten

Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På deras 12 kontor arbetar ca 330 anställda och deras lösningar producerar fler än en miljon lönespecifikationer varje månad.

Rollen som Financial Assistant är en administrativ roll med tillhörande ekonomiska arbetsuppgifter. I rollen kommer du att reguljärt arbeta med leverantörsfakturor, leverantörs- och kundreskontra samt andra administrativa uppgifter. Du kommer ingå i ett team och din placeringsort är Ängelholm/Helsingborg, med möjlighet att arbeta delvis på distans när du är varm i kläderna. Detta är ett konsultuppdrag för att täcka upp en föräldraledighet, varpå uppdraget är från början av juni till 23 januari 2026.

Hos Visma jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. De är stolta över deras kompetenta och engagerade medarbetare och de tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet. De erbjuder dig en flexibel och balanserad arbetsmiljö med deras hybridmodell, där du tillåts arbeta både hemifrån och från kontoret. De vill att du ska växa och briljera med dina prestationer och ger dig verktygen för att lyckas.

Arbetsuppgifter
  • Löpande ekonomiarbete, främst avseende hantering av leverantörsfakturor och hantering av leverantörsreskontra
  • Bistå i arbetet med enklare avstämningar, kontroller, periodiseringar, betalningar och bokföring
  • Hantera interna IT-system
  • Bistå i arbetet med framtagning av års- och månadsbokslut
  • Extern kommunikation med främst leverantörer
  • Bistå övriga avdelningar med allmän ekonomiadministration
Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom ekonomi eller relevant arbetslivserfarenhet, och har således en grundläggande förståelse för ekonomi
  • Har en god systemvana
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har ett intresse för IT

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i Google sheet och Excel

För att lyckas ser vi gärna att du är självgående, har god numerisk analytisk förmåga och har lätt att lära dig nya saker. Att vara noggrann i denna roll är en självklarhet och vi ser även att du har enkelt att samarbeta med andra och trivs i omväxlande miljöer där du hela tiden får chansen att växa och plocka på dig ny kunskap.

Övrig information

  • Start: Början av juni
  • Omfattning: 100%
  • Placering: Ängelholm/Helsingborg, med möjlighet att arbeta delvis på distans när du blivit varm i kläderna
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Om uppdraget: Detta är ett konsultuppdrag från och med början av juni 2025 till 23 januari 2026 för att täcka upp ett föräldravikariat

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV.

Information

Läs mer om Visma här!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2025-05-12
Lön -
Antal platser 1
Varaktighet -