Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker vid IT-avdelningen
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Supporttekniker
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Högskolan i Borås erbjuder mer än bara en anställning – här är du med och påverkar och förändrar. För oss är det viktigt att du mår bra och har en god balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi generösa villkor och förmåner som flexibla arbetstider, generöst semesteravtal och föräldravänliga villkor. Vill du så finns det chans till internationella studier och praktik utomlands. Att vi är placerade centralt i staden ger närhet till det mesta och goda pendlingsmöjligheter. Är du en tekniskt kunnig problemlösare som trivs med att hjälpa andra? Då kan det här vara chansen du väntat på! Högskolan i Borås söker nu en driven supporttekniker till vår IT-avdelning. Hos oss får du arbeta i en trevlig miljö där teamwork, innovation och lärande står i fokus. Välkommen att utvecklas tillsammans med oss! Dina arbetsuppgifter Oavsett om du är i början av din IT-karriär eller har flera års erfarenhet är du välkommen att växa och utvecklas hos oss. Som supporttekniker kommer du att vara den hjälpsamma specialisten som personal och studenter vänder sig till när tekniken strular. Du är proffs på felsökning och känner dig bekväm med både hårdvara och mjukvara. Du är den personen som har ett leende på läpparna även när tekniken utmanar – för du vet att varje problem har en lösning! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att bemanna och utveckla vår IT-support och du jobbar dagligen med användarstöd och IT-support. • Bemanna servicedesk: Ta emot, lösa, prioritera och driva supportärenden. • Felsökning: Självständigt hitta lösningar på tekniska problem inom IT. • Hårdvara och applikationer: Felsöka både hårdvara och specifika applikationer som används i verksamheten. • Samarbete: Arbeta tillsammans med kollegor för att utveckla vår verksamhet. • Dokumentation: Dokumentera, uppdatera och publicera supportdokumentation. Är du vår nästa kollega? Skicka in din ansökan idag! Vi gör löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdatum.  Dina kvalifikationer  Vi söker dig som är nyfiken och teknikintresserad med en stark vilja att utvecklas inom din profession. Det är viktigt att du är strukturerad och noggrann och att du slutför det du påbörjat och håller deadlines. Du behöver också ha förmåga att arbeta självständigt, men samtidigt vara samarbetsorienterad och kunna arbeta bra i team. En serviceinriktad inställning och god kommunikativ förmåga är också ett måste, liksom förmågan att analysera och hitta lösningar på tekniska problem. Du behöver även ha högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är också en förutsättning. Det är meriterande med erfarenhet: • av arbete i servicedesk eller motsvarande • av arbete i ärendehanteringssystem • av support i Microsoft 365 • av arbete med webbpublicering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din anställning Tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort Borås. Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer PA2025/75 och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 2 juni.  Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer: Nicklas Hardman, rekryterande chef. Facklig företrädare för Saco-S är Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected].

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
8 maj
Support Kundbokare Kundmottagare Kundrådgivare Servicebiträde Kundsamordnare Kundspecialist Kundinformatör Kundtjänstchef Kundmedarbetare Service Manager Kundhandläggare Service Advisor Serviceansvarig Customer Support Kundtjänstansvarig Teknisk kundtjänst Supportmedarbetare Kundtjänstrådgivare Customer Specialist Teknisk kundsupport Kundtjänstassistent Kundtjänstspecialist Customer Coordinator Kundtjänsthandläggare Kundtjänstmedarbetare Kundservicespecialist Kundservicekoordinator Customer Sales Support Customer Sucess Manager Customer Success Manager Customer Service Manager Customer Service Officer Administrativ kundsupport Kontorsservicemedarbetare Administrativ medarbetare Customer Success Specialist Customer Service Specialist Customer Service Coordinator Customer Relationship Manager Teknisk kundtjänstmedarbetare Customer Success Representative Administrativ kundtjänstmedarbetare
Idag
IT-konsult IT-tekniker Supporttekniker
Idag
Support IT-konsult Drifttekniker Supporttekniker
Idag