Arbetsbeskrivning
Om företaget
Är du en driven ledare med hjärta för föreningslivet? Vi söker en engagerad Verksamhetsledare till Kalmar Tennisklubb, som tillsammans med oss kan stärka och utveckla vår verksamhet. Ta chansen att leda ett dynamiskt team och inspirera nästa generation av tennis/padel/pickleballspelare i en klubb med starka traditioner och framtidsvisioner. Välkommen med din ansökan!
Om företaget (Kalmar Tennisklubb)
Kalmar Tennisklubb är en ideell förening grundad 1914. Vår föreningsägda tennishall uppfördes 1989 och utökades 2021 med en modern padelhall. I dag har klubben cirka 1?000 medlemmar i alla åldrar. Varje vecka deltar omkring 300 barn och ungdomar i åldrarna 4–18 år i vår juniorverksamhet inom tennis, padel och pickleball. Dessutom erbjuder vi träningsmöjligheter för ett 80-tal pensionärer och lika många vuxna kursdeltagare.
Vår anläggning erbjuder ett brett utbud av aktiviteter både inomhus och utomhus. Inomhus har vi fyra hardcourt-tennisbanor och sex padelbanor. Utomhus finns tre padelbanor, fem tennisbanor (varav fyra grusbanor och en hardcourt), två banor för pickleball/minitennis samt ett bollplank. För våra medlemmar och besökare finns även tillgång till ett gym, en shop och ett litet café.
Läs gärna mer om oss: https://kalmartk.se/
Tjänstebeskrivning
Som Verksamhetsledare har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften, allt från planering och genomförande av aktiviteter till att hålla koll på receptionen och shopen. Du leder och stöttar ett engagerat team på nio medarbetare samt några timanställda, och ser till att vi håller hög kvalitet i allt vi erbjuder våra medlemmar. Du är också en viktig kontaktperson för våra medlemmar, partners och andra externa aktörer.
I tjänsten som Verksamhetsledare ingår att:
• Ansvara för, leda och planera det dagliga arbetet på Kalmar Tennisklubb
• Leda och coacha medarbetarna
• Ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och rapportering
• Ansvara för arbetsmiljö
• Ansvara för utvecklingssamtal, schemaläggning, semesterplanering och andra personalekonomiska frågor
Tillsammans med styrelsen jobbar du med att sätta mål och utveckla verksamheten på lång sikt.
Tjänsten är på heltid, måndag till fredag kl. 08.00–17.00. Ibland kan arbete på kvällar eller helger förekomma vid särskilda evenemang eller behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom exempelvis idrottsvetenskap, ledarskap eller ekonomi – eller har motsvarande erfarenhet från arbetslivet.
Du har tidigare haft en ledande roll och är van att ta ansvar för att driva en verksamhet framåt, gärna inom en idrottsförening eller liknande organisation. Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av detta. Vidare har du god kunskap inom budgetarbete, ekonomihantering och strategisk utveckling.
Har du jobbat med medlemsregistrering och eventplanering så är det bra.
Du är en person med ett genuint engagemang för föreningslivet och en god förståelse för hur ideella organisationer fungerar. Du leder med tydlighet, lyhördhet och engagemang och skapar förtroende genom att vara närvarande och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Rollen kräver att du har en god samarbetsförmåga och du bygger gärna långsiktiga relationer och förfinar befintliga samarbeten. Du brinner för att skapa en positiv miljö där både medlemmar och verksamhet kan växa.
Det är ett extra plus om du har erfarenhet av att arbeta med tennis- eller padelverksamhet. Har du dessutom sysslat med marknadsföring eller PR inom idrottsvärlden, är det något vi värdesätter högt. Bakgrund inom projektledning – särskilt från ideella organisationer eller idrottsföreningar – är också meriterande.
Har du certifieringar inom coaching eller sportmanagement? Toppen! Det kan stärka din ansökan ytterligare.
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Har du kunskaper i det engelska språket är detta meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson telefon 0766-776 873 eller e-post
[email protected].
Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast lördagen den 31 maj 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag!
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se