Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.
Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!
Beskrivning
Som en del i omställningen till ny socialtjänstlag och utmaningarna i den demografiska utvecklingen så kommer vi att prova ett annat arbetssätt.
Som projektledare i sektor socialtjänst i Lilla Edets kommun kommer du att fungera som motor i arbetet med att ta fram och implementera projektet Livskraft för en hållbar och levande framtid. Projektets syfte är att på ett innovativt sätt förebygga och förbättra äldreomsorgen och funktionsstödet, med fokus på medskapande för ett hållbart och tryggt åldrande och som en del i att förstärka vårt biståndsarbete. Projektet är ett initiativ som utgår från nya socialtjänstlagens intentioner att arbeta mera förebyggande och öka individers självständighet.
Du kommer att arbeta tillsammans i ett multiprofessionellt mottags team som utgår från sektorns olika områden och som består av till exempel arbetsterapeut, digital fixare och undersköterska. Du är den som tar emot ansökningar och tillsammans med teamet gör en första bedömning om insatser kan starta eller behöver utredas vidare eller om pågående insatser behöver följas upp.
Arbetsuppgifter
- Pröva om behovet kan tillgodoses på annat sätt än genom beslut om bistånd.
- Arbetsleda det multiprofessionella teamet mot att arbeta för individens självständighet.
- Det är särskilt viktigt att du har kunskap och erfarenhet av digitalisering och implementering av välfärdsteknik.
Kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning såsom socionomexamen, beteendevetenskap, offentlig förvaltning eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet från arbete inom myndighetsutövning inom områdena äldre och funktionsnedsatta samt goda kunskaper i lagstiftningarna SoL och LSS.
- Uppdraget innebär att du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt
Vi söker dig som med lätthet kan arbeta i olika digitala system, har god analytisk förmåga och är utvecklingsorienterad. Du behöver ha ett helhetsperspektiv och viljan att se hur olika delar i kommunen påverkar varandra. Du behöver vara lyhörd och ha en god social förmåga.
Fokus i uppdraget är att bidra till arbetet med att åstadkomma god kvalitet i omsorgen om de invånare i kommunen som behöver socialtjänstens insatser och omvärldsbevakning är en självklar del i uppdraget för att löpande utveckla verksamheterna utifrån bästa tillgängliga kunskap.
Du behöver ha lätt för att inspirera andra, ha ett gott bemötande som skapar tillit och förtroende, gilla att ge service och vara strukturerad och tydlig i ditt arbetssätt. Du är pedagogisk och har förmågan att förmedla budskap både muntligt och skriftligt samtidigt som du påverkar till förändring i önskad riktning.
Är du den vi söker? Ansök idag!
Intervjuer planeras ske den 12/6.