Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpare till upphandlingsenheten på trafikkontoret, Stockholm Stad

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Välkommen till oss Vill du med din kompetens bidra till att utveckla marknaden och skapa mervärde för medborgare och näringsliv? Nu utökar vi vår organisation - sök jobbet som inköpare och bli vår kollega! Uppdraget innehåller framförallt operativa arbetsuppgifter. I din roll som inköpare får du ett ansvar för direktupphandlingar, avrop och förnyade konkurrensutsättningar inom olika kategorier så som tekniska konsulter, it, mindre bygg- och anläggnings entreprenader, m.m. Du arbetar även med att hitta effektiviseringar och förbättringar kopplade till kontorets etablerade operativa inköpsprocesser samt arbetar lösningsorienterat för bättre affärer med våra operativa inköp. Tjänsten är i en enhet med stark sammanhållning och engagemang med en tydlig gemensam riktning. Vi erbjuder dig ett lärorikt och utvecklande arbete med stort eget ansvar. Hos oss har vi en lärande kultur där vi i gruppen stöttar varandra, bollar idéer och delar med oss av vår kunskap. Vi erbjuder En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen. Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4, eller ute på det projekt du arbetar med. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad! Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: Att arbeta i Stockholmsstad Stockholm stad på LinkedIn och våra Förmåner Din roll Som inköpare hos oss kommer du tillhöra en enhet på 15 personer, dina kollegor kommer bland annat bestå av upphandlare, hållbarhetsspecialist och avtalscontroller. Arbetet som inköpare innebär många korta och snabba inköpsärenden med mycket kontakter såväl internt som externt samt rådgivning till verksamheten. Förutom att löpande hantera inkommande inköpsärenden innebär rollen bland annat också att ge råd och service till beställarna med deras inköp. Din kompetens och erfarenhet För att lyckas som Inköpare krävs att du har • relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • ca ett års arbetslivserfarenhet från inköpsarbete inom offentlig sektor med erfarenhet av att ha genomfört direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med LOU • en mycket hög förmåga i svenska språket när det kommer till tal och skrift Det är meriterande om du även har • erfarenhet av AB och ABK09 • arbetat i Kommers • arbetat i en politiskt styrd eller större organisation. Som person är du serviceinriktad, noggrann, lyhörd och har ett diplomatiskt förhållningssätt gentemot dem du arbetar med. Du har förmåga att prioritera, är lösningsorienterad och drivande. Du gillar att arbeta i högt tempo och växla mellan operativa och strategiska frågor. Det är viktigt att du alltid agerar affärsmässigt och professionellt. Övrigt När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Det är viktigt att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Endast CV, på svenska, önskas. Sista ansökningsdag är senast den 26 maj. Intervjuer kommer att ske den 2 och 3 juni. I denna rekryteringsprocess kommer de kandidater som går vidare få göra arbetspsykologiska tester. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ledare Inköpare Lagerchef Inköpschef B2B Säljare Orderansvarig Lageransvarig Operativ chef Inköpsansvarig Reservdelschef Operativ ledare Lagerkoordinator Reservdelsansvarig Reservdelspersonal Operativ lagerchef Key Account Manager Reservdelsspecialist Reservdelskoordinator
Igår