Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 332 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök
www.heimstaden.com. Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig.
Om rollen
Drivs du av försäljning, kundkontakt och att bygga relationer? Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos Heimstaden, något för dig!
Vilka är dina viktigaste arbetsuppgifter som Bostadsuthyrare?
Till vårt gäng i Katrineholm söker vi en resultatorienterad Bostadsuthyrare med fokus på visningar, försäljning och marknadsföring. För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta, en målsättning om att ha noll procent i vakans. För att uppnå vår målsättning är du affärsmässig, skapar förtroende och har ett säljande förhållningssätt till våra hyresgäster och bostadssökande intressenter. Du arbetar aktivt med att vara uppsökande och finnas tillgänglig där Heimstadens kunder finns.
I rollen kommer du att ha många personliga kontakter med både befintliga och potentiella hyresgäster. Du ansvarar för proaktiv kundbearbetning, genomför visningar och upprättar hyresavtal. Som person är du innovativ och van vid att prioritera för att leverera resultat.Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten, då du ofta är den första personliga kontakten med Heimstaden.
Tjänsten är placerad i Katrineholm och i regionen finns ytterligare sju kollegor med samma roll som dig som du arbetar nära. På kontoret i Katrineholm finns även andra kollegor som arbetar med fastighetsskötsel och fastighetsförvaltning. Arbete på andra orter i regionen samt kvälls- och helgarbete kan förekomma.
Din profil
- Erfarenhet av relationsskapande försäljning, kundkontakt och service. Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet från bostadsuthyrning och/eller fastighetsbranschen.
- God förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar och håller dig lugn även i stressade situationer.
- Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn och det är därför meriterande om du behärskar andra språk.
- Är van vid att arbeta digitalt och tar enkelt till dig nya system.
- B-körkort.
Välkommen med din ansökan! Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut 24-06-03. Vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Pierre Lundberg (regionchef) på
[email protected] eller på 070 149 71 01.
Övrigt
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ytterligare information
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning, via vår samarbetspartner 2Secure. Om du har några frågor kring detta, är du varmt välkommen att kontakta oss!