Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent leverantörsreskontra till New Yorkers Nordiska huvudkontor
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Ekonomiassistent
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! På centralt belägen adress med fantastisk utsikt samt nya lokaler vid stationen i Malmö ligger New Yorkers Nordiska huvudkontor. Här sitter 24 personer på Ekonomi, Administration, Lön, HR, Försäljning och Fastighetsskötsel för ca 60 av New Yorkers butiker i Norden. På Ekonomi söker vi nu en ny kollega.  Vem är du? Vi ser framför oss att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller ett relaterat område, och gärna att du har erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du är en social och engagerad person som har ett stort intresse för att skapa en trivsam arbetsmiljö och bidra till utvecklingen av den. Du tycker om att delta i projekt och aktiviteter, och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Hos oss får du en grundlig introduktion och det stöd du behöver för att kunna ta dig an dina ansvarsområden och utvecklas i rollen.  Huvudsakliga ansvarsområden • Löpande ekonomiarbete med fokus på leverantörreskontra • Ankomstregistrering av fakturor från Sverige, Norge och Danmark • Kontroll och attest samt uppföljning av detta • Bokföring av ovanstående • Kontakt med leverantörer i relation till faktura • Intern kommunikation och rapportering till vår huvudkontor i Tyskland • Diverse tillkommande arbetsuppgifter  Din profil • 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationell miljö • Eftergymnasial utbildning inom redovisning, ekonomi eller liknande • Strukturerad, självständig och effektiv i ditt arbete • Lösningsorienterad och förmåga att prioritera i stressiga situationer • Mycket goda kunskaper i Office-paketet • Erfarenhet av AX/Axapta, Microsoft Dynamics eller SAP är meriterande  Vi erbjuder Du kommer bli del av ett glatt team oftast på kontoret som värderar fika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på. Ytterligare information om företaget hittar du på: http://www.newyorker.eu. Arbetstid/Varaktighet: Heltid, tillträde 2025-06-01 eller enligt överenskommelse Upplysningar lämnas av: Redovisningsansvarig, Therése Svensson, [email protected] Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Ansökningar som inkommer per post eller mail behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2025-05-19.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Ekonomiassistent Redovisningsekonom Redovisningskonsult
24 apr
Controller Senior Controller Finansiell rådgivare
28 apr
Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
24 apr